بررسی و مقایسه برندهای مطرح اینورترهای خورشیدی

بررسی و مقایسه برندهای مطرح اینورترهای خورشیدی

 

در دنیای امروز تنوع در محصولات و همچنین قیمت های متفاوت باعث شده تا خریداران در میان این همه تنوع گیج شوند و نتوانند تصمیم درست را بگیرند.

البته به دلیل قیمت های بالا امکان ریسک کم میشود و خریداران دوست ندارند که پول خود را صرف خرید محصولی بکنند که ارزش خرید ندارد و یا خواسته های آنها را براورده نکند.

به همین دلیل سایت تک اینورتر سعی کرده که در زمینه انرژی خورشیدی، اینورتر های خورشیدی را انتخاب نماید تا با مقایسه برندهای مطرح اینورتر های بازار ایران و انتخاب نمونه های یکسان و کاملا منصفانه و بی طرف، خریداران عزیز را تا جای ممکن راهنمایی نماید.

اول از همه توضیح کوتاهی از ۴ برند موجود در سایت که از پرفروش ترین و شناخته شده ترین برند ها میباشد میدهیم. دوم با در نظر گرفتن مشخصات رسمی ارائه شده توسط سازندگان برند ها و تست های متفاوت بصورت عملی و تجربی و تئوری امتیاز هایی از ۱ تا ۱۰ داده شده که در جدول پایین قابل مشاهده می باشد.

در اینجا ما سعی کردیم از هر برند ۱ نمونه از اینورتر های ۳۰۰۰ وات با ورودی ۲۴ ولت را انتخاب کنیم که تا حد زیادی به هم نزدیک باشند. البته این برند ها سری های با کیفیت تری هم دارند که قابلیت بیشتری هم دارد . اما ما فقط آنهایی را که بیشترین شباهت از نظر توان و قیمت را با هم دارند انتخاب کرده ایم .  

این مقایسه به هیچ عنوان قصد قضاوت برندی را ندارد .فقط مقایسه بی طرف از یک نوع محصول از هر برند میباشد. همچنین قصد تخریب و تبلیغ برندی را نداریم.

 

بررسی و مقایسه برندهای مطرح اینورترهای خورشیدی


Cotek 

ساخت کشور تایوان

شرکت COTEK همواره در انرژی های سبز پیشتاز بوده ، و طبق قوانین RoHS و REACH عمل میکند همچنین کوتک به منظور رعایت استانداردهای مدیریت محیط زیست ، کیفیت ISO 9001 تأیید شده است. COTEK یک شرکت دارای گواهینامه ISO-9001 است.

علاوه بر این ، ساختار تضمین کیفیت آنها توسط ایزو ، آزمایشگاه های ایمنی (مانند UL و TUV) و مشتریانی از سراسر جهان به صورت دوره ای مورد بررسی قرار می گیرد تا از کیفیت واقعی محصولات آنها اطمینان حاصل کنند.

مهمترین هدف COTEK محصولات مطابق با استاندارد ایمنی بین المللی از UL ، TUV ، CE ، FCC و مجوز مربوطه میباشد . تمام این الزامات در طراحی محصول کوتک در نظر گرفته شده است. کوتک در بیش از ۳۰ کشور در سراسر جهان دارای شرکای محلی است.

در صورت نیاز ، شرکای جهانی کوتک می توانند خدمات حرفه ای و فوری ارائه دهند. علاوه بر محصولات استاندارد ، COTEK همچنین مایل به گوش دادن به نیازهای مشتری و توسعه محصولات سفارشی است. نیاز شما ممکن است در جهان بی نظیر باشد و COTEK می تواند مزیت انحصاری و رقابتی را برای شما تحقق بخشد.

COTEK از سال ۱۹۸۶ بر روی توسعه محصولات سوئیچینگ برق متمرکز شده است و از ابتدا تاکنون تمرکز خود را بر روی محصولات ترانسفورماتور ، اینورتر CCFL ، اینورتر با ولتاژ بالا ، شارژر و منبع تغذیه گذاشته است. این برند انتظار دارد که هر کاربر بتواند از طریق طراحی بهینه تر و ساده تر از محصولات با ارزش لذت ببرد.

سایت رسمی کمپانی Cotek تایوان


EPsolar

ساخت کشور چین

حتما تا به حال اسم معروف EPSolar یا EPever را شنیده اید . این برند همواره تمرکز خود را برای تولید انواع محصولات با کیفیت خورشیدی گذاشته ، و در این زمینه هم موافق بوده .

مسلما اگر این برند از کیفیت پایین برخوردار بود و یا تنوع محصولات خورشیدی آن کم بود جایی در بازار پیدا نمیکرد. همیشه در کنار کیفیت خوب قیمت مناسب و تنوع محصول موفقیت را در پی خواهد داشت و این شرکت از این رویکرد مستثنا نیست.

تولید انواع شارژ کنترلر های خورشیدی – اینورتر های آفگرید خورشیدی و اینورتر شارژر های خورشیدی را می توان از این برند نام برد.

آدرس وب سایت رسمی  : https://www.epsolarpv.com


Darda

ساخت کره جنوبی

علت کیفیت بالای اینورتر های داردا نسبت به نمونه های مشابه،استفاده از تکنولوژی DSP (پردازش سیگنال) بر روی شکل موج خروجی ، و ایجاد سیگنال سینوسی بدون اعوجاج و هارمونیکال AC در خروجی است.

همچنین در این اینورتر ها از مدار کاهنده صدا برای از بین بردن صداهای محیطی خود دستگاه استفاده شده است.

عملکرد آزمایشات مختلف(تست توان، بار و راندمان دستگاه ) بر روی اینورتر سینوسی خالص ، کیفیت بالای این محصولات را نسبت به نمونه های مشابه مورد استفاده در ایران به اثبات رسانیده است.

داشتن کیفیت بالا در سطح high tech و همچنین حفظ  قیمت رقابتی در سطح جهانی باعث موفقیت این شرکت در کسب بازار امریکا و اروپا شده است بطوریکه این شرکت در دو سال متوالی بعنوان بهترین صادر کننده کشور کره جنوبی معرفی شده است.

 شرکت PNK کره جنوبی  قدمتی سیزده ساله در زمینه ساخت انواع اینورتر سینوسی ، ترنسفرسوئیج ،یو پی اس و کنترلر شارژر ،دارد.


Carspa

ساخت کشور چین

شرکت بزرگ چینی کارسپا (Carspa) از سال ۲۰۰۴ کنون در زمینه تولید سیستم ها  آفگرید خورشیدی فعالیت مفید دارد .

تنوع تولید اینورتر های خورشیدی در انواع توان و کیفیت موجب شده که قسمت بزرگی از اجناس خورشیدی بازار را در دست بگیرد. 

کیفیت ساخت مختلف در سری های مختلف باعث شده تا قدرت انتخاب مخاطب بالا رود و اینگونه اینورتر های سینوسی را برای مصارف خود انتخاب نمایند.

آدرس رسمی شرکت کارسپا مراجع فرمایید http://www.carspa.cc


بررسی و مقایسه برندهای مطرح اینورترهای خورشیدی

رتبه بندی بر اساس امتیاز ۱ تا ۱۰ ، به ترتیب از ۱ بدترین امتیاز ، تا ۱۰ بهترین امتیاز می باشد. و در پایان جدول امتیاز بدست آمده و ستاره دریافتی اینورترها. در اینجا از هر برند یک اینورتر ۳۰۰۰ وات سینوسی با ورودی ۲۴ ولت انتخاب نموده ایم.

 

امکانات

Carspa   SKD-3000-24v

Cotek   SP-3000-24v

Darda   DK-3000-24v

Epsolar   SHI-3000-24v

کیفیت ساخت و طراحی ۶ ۱۰ ۷ ۸
کیفیت موج خروجی و هارمونیک ۸ ۸ ۸ ۸
راندمان خروجی ۷ ۹ ۸ ۱۰
توان نامی خروجی به صورت پیوسته ۹ ۹ ۹ ۹
توان ماکسیمم برای چند ثانیه ۸ ۹
توان لحظه ای واقعی ۹ ۹ ۸ ۹
ایزوله بودن ورودی و خروجی ۵ ۱۰ ۷ ۱۰
انواع حفاظت ها  ۸ ۹ ۶ ۹
استاندارد های بین المللی ۶ ۱۰ ۸ ۹
اطلاع رسانی دستگاه از طریق صدا ، چراغ و یا نمایشگر ۷ ۷ ۶ ۷
امکان تغییرات در ولتاژ خروجی و میزان هرتز ۷ ۹ ۶ ۷
حالت ذخیره سازی انرژی ۸ ۹ ۹
تعداد و انواع پورت های خروجی برق AC ۶ ۷ ۶ ۹
امکان کنترل خاموش و روشن از راه دور یا ریموت ۵ ۹ ۸ ۹
امکان اتصال به اینترنت برای نمایش وضعیت آنلاین و اتصال به گوشی ۶  ۹ ۹
امکان تغییرات ورودی و خروجی و هشدار ها از طریق کامپیوتر ۶ ۸ ۷ ۸
زیبای ظاهری و کیفیت بدنه ۶ ۱۰ ۷ ۸
عملکرد فن خنک کننده ۷ ۱۰ ۶ ۹
عملکرد در دمای مختلف ۷ ۸ ۸ ۸
قابلیت تعمیر آسان ۷ ۷ ۵ ۷
تولید صدای نا هنجار ۷ ۸ ۷ ۸
گارانتی و خدمات ۶ ۶ ۷ ۶
قیمت مصرف کننده ۶ ۵ ۶ ۷
ارزش خرید ۶ ۸ ۷ ۹
امتیاز نهایی ۷ ۹,۵ ۸ ۹
برند Carspa Cotek Darda Epsolar


رتبه اول را اینورتر ۳۰۰۰ وات سری SP شرکت Cotek از نمره ۱۰ با نمره بسیار خوب ۹,۵ بدست آورد.

کوتک ساخت کشور تایوان با کیفیت بالا و امکانات عالی میباشد.ساخته شده در سری های SD-SP-SK-SE-SR که هرکدام ویژگی خود را دارد.

تفاوت اصلی سری SP با سری SD بیشتر در در این است که سری SD قابلیت موازی شدن تا ۱۵ عدد را دارد که میتواند توان بسیار بالایی تولید کند همچنین قابلیت سری شدن برای تبدل به برق سه فاز برای مصارف ۳ فاز.

دراین مقاله نمیتوان از تمامی مدل ها توضیح کامل داد اما با مراجه به قسمت خود محصولات میتوانید ویژگی هر یک را بدانید.


رتبه دوم را اینورتر ۳۰۰۰ وات سری SHI شرکت EPsolar از نمره ۱۰ با نمره ۹ بدست می آورد.

با کمال تعجب یک اینورتر چینی توانست با نمره ای عالی در رتبه دوم قرار گیرد و اصلا این امر از روی شانس نیست.

شرکت EPsolar همواره تلاش کرده دز تولید شارژ کنترلر و همچنین اینورتر نهایت ظرافت و کیفیت در کنار امکانات بالا را قرار دهد. میتوان گفت این برند در بین برندهای چینی جزء بهترین برندهاست و این را در انواع محصولات خود ثابت کرده .

 این برند دید ما را از جنس چینی تغییر داده البته که قیمت آن نیز در بعضی مدل ها بسیار بالا میباشد .

مثل مدل STI که به دلیل استفاده از ترانسفورمر قیمت مدل ۱۰۰۰ وات آن با یک اینورتر ۲۰۰۰ وات کره ای برابری میکند. به جرأت میتوان گفت برند EPsolar جنس درجه یک چینی می باشد و دید شما را هم،از جنس چینی تغییر میدهد.

 


رتبه سوم را اینورتر ۳۰۰۰ وات سری DK شرکت Darda از نمره ۱۰ با نمره ۸ بدست می آورد.

رتیه سوم برای یک اینورتر مطرح و ساخت کره جنوبی در بین دو اینورتر چینی کمی پایین است .

  اما این امر نشان دهنده بی کیفیتی این برند نیست ، Darda چند سال است که در تولید اینورتر های خورشیدی خیلی خوب عمل کرده و همیشه سعی در بالا بردن کیفیت ساخت داشته. برند Darda ساخت شرکت P&Q میباشد که اینورتر های خیلی خوب دیگر با برند AIMS POWER تولید میکند .

Darda یک شرکت نیست بلکه یک برند با کیفیت کره ایست. اما در بازار رقابتی که شرکت های متنوع از سراسر دنیا سعی در بالا بردن سطح کیفیت و اضافه نمودن امکانات جدید روز دنیا دارند ، رقابت تنگا تنگ میشود.

همیشه خریدار دوست دارد پول خود را صرف خرید کالایی کند که در کنار کیفیت ، قیمت و امکانات بالایی داشته باشد. و اگر Darda راه خود را به این صورت همچنان ادامه دهد ممکن است بازار خود را از دست بدهد هر چند فقط کیفیت بالا داشته باشد.


رتبه چهارم را اینورتر ۳۰۰۰ وات سری SKD شرکت Carspa از نمره ۱۰ با نمره ۷ بدست می آورد.

نام برند کارسپا (Carspa) را شاید خیلی از شما نشنیده باشید . اما این برند چند سالی است که با تولید تجهیزات خورشیدی اعم از اینورتر خورشیدی در سطح خوب و متوسط توانسته خودنمایی کند .

البته که راه بسیار طولانی در پیش دارد تا بتواند در این بازار رقابت حرفی برای گفتن داشته باشد . قیمت مناسب در بعضی مدل ها و امکانات بالا در بعضی دیگر و همچنین کیفیت نسبتا بالا در بعضی مدل های دیگر توانسته جایی در بازار دنیا الخصوص بازار ایران پیدا کند.

میتوان گفت کارسپا جنس متوسط چینی میباشد که اگر درست انتخاب شود میتواند تمام نیاز شما را بر طرف کند.

 


امیدواریم توانسته باشیم در انتخاب اینورتر مورد نظر خود به شما کمک کرده باشیم . لطفا با نظر ها و انتقادات خود ما را در این راه یاری کنید. 

با کمال تشکر بابت وقتی که برا ما گذاشتید . 

با مشاورین انرژی خورشیدی ما در ارتباط باشید. سایت تک اینورتر

سوالات متداول پیرامون بهترین مارک اینورتر خورشیدی

از مهم ترین عوامل در انتخاب یک اینورتر خورشیدی مناسب کدام هست؟

همیشه بهتر است به سراغ برند‌های معروف و شناخته شده بروید، این محصولات معمولا کیفیت بالایی دارند. تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک برند معروف و شناخته شده وجود دارد که کیفیت خود را پس داده است نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بروید

بهترین مارک اینورتر خورشیدی کدام سری میباشد؟

اگر بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک اینورتر‌خورشیدی به شما معرفی کنیم، بیشتر یک کار تبلیغاتی انجام داده‌ا‌یم؛ولی با توجه به بازدهی دلخواه آن میتوانید با کارشناسان تک اینورتر تماس بگیرید.

4.3/5 - (7 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *