پاوربانک خورشیدی چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

 
پاور بانک خورشیدی همانطور که از نامش پیداست؛ انرژی مورد نیاز خود را از خورشید می گیرد و ذخیره می کند. اما این بدان معنا نیست که تمام توان خود را فقط از انرژی خورشیدی برای شارژ می گیرد. اما در میان پاوربانک های خورشیدی موجود در بازار، جدای از قابلیت شارژ با نور خورشید؛ قابلیت شارژ با جریان الکتریکی نیز قابل مشاهده است. پاوربانک خورشیدی مشابه پاوربانک های معمولی است، اما فناوری استفاده شده در آن متفاوت است. این تفاوت ها در مدار دستگاه و همچنین گنجاندن پنل خورشیدی حساس به نور خورشید در این پاوربانک است و با اضافه شدن این نوع فناوری ها، این پاوربانک می تواند خود را شارژ کند. پاوربانک خورشیدی یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که علاقه زیادی به طبیعت گردی، پیاده روی و کوه نوردی دارند.

پاوربانک خورشیدی چیست؟

پاوربانک های خورشیدی وسایلی هستند که انرژی خورشیدی را جمع آوری و ذخیره می کنند و از آن برای تغذیه و شارژ مجدد وسایل الکترونیکی مانند تبلت، تلفن، لپ تاپ، تلویزیون و … استفاده می کنند. این دسنگاه معمولاً به اندازه کافی کوچک و قابل حمل است؛ تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. اما پاوربانک های خورشیدی بزرگتری نیز وجود دارد که ثابت هستند. آنها در ظرفیت‌های مختلف، بین 1000 تا 50000 میلی‌آمپر ساعت به بازار عرضه می‌شوند. پاوربانک های خورشیدی دارای محفظه ای با باتری یکپارچه و سایر قطعات هستند که امکان شارژ و دشارژ شدن آن را فراهم می کند. باتری بزرگتر به معنای ظرفیت و قدرت باتری بیشتر است، اما همچنین به معنای پاوربانک بزرگتر است.

 


 

پاور بانک خورشیدی چگونه کار می کند؟

باتری پاوربانک با نور خورشید یا لامپ شارژ می شود. تمامی پاوربانک های خورشیدی مجهز به پنل خورشیدی هستند. فرآیند شارژ باتری پاوربانک خورشیدی توسط پنل خورشیدی و مدارهای الکتریکی انجام می شود. تراشه های کنترلی پاوربانک خورشیدی و مدارهای الکترونیکی وظیفه کنترل جریان الکتریکی سلول خورشیدی را بر عهده دار هستند. سلول های خورشیدی جریانی را که با کمک نور خورشید تولید می کنند از طریق مدارهای الکتریکی به باتری می رسانند و به این ترتیب باتری پاوربانک شارژ می شود. باتری پاوربانک های خورشیدی معمولا شامل دو نوع باتری های لیتیوم یون و باتری های لیتیوم پلمیری هستند.

مزایای پاوربانک خورشیدی

1.سازگار با محیط زیست

زمین در حال حاضر با تهدیدات زیست محیطی زیادی دست و پنجه نرم می کند و گرمایش جهانی مهمترین مسئله امروزی است. استفاده از انرژی خورشیدی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. دلیل این امر این است که انرژی خورشیدی بدون آلودگی است. این انرژی پاک و قابل تجدید است. برخلاف برق معمولی، گازهای گلخانه ای منتشر نمی کند. در نتیجه زمین سالم تری خواهیم داشت.

2.همیشه آماده به کار

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در جایی هستید که شارژ گوشی و پاوربانک شما تمام شده باشد و برای برقراری ارتباط باید آن ها را شارژ کنید. اما هیچ منبعی برای شارژ شما وجود ندارد. با یک پاوربانک خورشیدی، این مشکل دیگر وجود نخواهد داشت زیرا شما در هر زمان که بخواهید به انرژی دسترسی دارید.

معایب پاوربانک خورشیدی

  • پاوربانک خورشیدی معمولا گران است و این یکی از معایب آن است.
  • بیشتر اوقات برای شارژ یا استفاده از شارژر خورشیدی به فضای باز نیاز دارید.
  • قیمت پنل هایی که به برق شهری وصل می شوند، نسبتا بالاتر است.

بهترین پاوربانک های خورشیدی مطرح در بازار

برای خرید پاوربانک خورشیدی نیاز به اطلاعات دقیق تری دارید. به همین دلیل در این بخش نمونه هایی از برندهای با کیفیت در عرصه تولید پاوربانک های خورشیدی ارائه شده است.
 

 

پاوربانک خورشیدی تسلا

پاوربانک تسلا T8s با باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت اسمی 8000 میلی آمپر ساعت کار می کند. از ویژگی های این پاوربانک میتوان به ضخامت کم، ضد آب بودن و وزن 140 گرمی آن اشاره کرد. با توجه به ابعاد این پاوربانک، طول 140 و عرض 78 میلی متر، گزینه مناسبی برای استفاده روزانه می باشد. جدای از آن، از نظر ظاهری، اگر بخواهیم نگاهی گذرا به این پاوربانک بیندازیم، می توان به رنگ زرد و جنس پلاستیک فشرده این پاوربانک خورشیدی اشاره کرد. همچنین نباید شدت جریان 2 آمپری این پاوربانک را نادیده گرفت. در مجموع با توجه به قیمت پاور بانک خورشیدی تسلا می توان این مدل را گزینه مناسبی برای خرید در نظر گرفت.

پاوربانک خورشیدی راو پاور مدل RP-PB003

این مدل برند راو پاور یکی از بهترین پاوربانک های خورشیدی محبوب موجود در بازار است که با ظرفیت اسمی 15000 و ظرفیت واقعی 12700 می تواند برای خرید یک پاور بانک خورشیدی مناسب باشد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این پاوربانک قابلیت شارژ است که برای رفع نیاز روزانه شما کافی است. چراغ قوه، وجود نمایشگر LED برای میزان شارژ؛ وزن بیشتر و ابعاد بزرگتر نشان دهنده قدرت بالای این پاوربانک است.

 

گروه تخصصی تک اینورتر آماده همکاری با سازنده های گرامی در زمینه نیروگاه خورشیدی و مشاوره مالی میباشد.

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *