پیشرفته ترین پنل خورشیدی

 

پربازده ترین پنل خورشیدی

برای انتخاب پیشرفته ترین پنل خورشیدی برای خانه، بسیاری از ویژگی ها باید مورد توجه باشد، اما در میان آنها برخی از این ویژگی ها را ذکر خواهیم کرد. صفحات خورشیدی برای خانه باید در برابر آلودگی و همچنین زنگ زدگی مقاوم باشند، زیرا این امر باعث می شود انرژی خورشیدی کمتری دریافت کنند.

پیشرفته ترین پنل های خورشیدی

این پنل های جدید قابلیت انعطاف پذیری دارند، که هم وزن رو کاهش میده هم مقاومت رو بالا میبرد … و راندمان تولید بهتری هم دارند.

 

 

بازدهی پنل های خورشیدی به چه عواملی بستگی دارد؟

  • تأثیر دما بر پنل های خورشیدی

وقتی پنل های خورشیدی در دماهای پایین و نواحی سردسیری مورد استفاده واقع می شوند، در مقایسه با اقلیم ها و مناطق گرمسیری، عملکرد بهتری را ارائه داده و توان تولیدی در دماهای پایین به مراتب بیشتر از دماهای بالا خواهد بود. به این ترتیب مشاهده می شود که برق تولیدی یک سیستم فتوولتائیک در یک روز غبار آلود و نه چندان صاف و آفتابی ولی همراه با وزش باد ملایم و خنک، بیشتر از یک روز صاف و آفتابی و فاقد وزش باد است و در نتیجه راندمان سیستم خورشیدی در چنین روزی بیشتر بوده است.

وقتی پلاک مشخصات پنل های خورشیدی را کنترل می کنید توجه داشته باشید که توان یا وات نامی قید شده، مربوط به تابش دهی ۱۰۰۰ وات بر متر مربع و در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد است. لذا باید انتظار داشت که برق تولیدی این پنل ها در دماهای پایین تر از ۲۵ درجه، بیشتر و در دماهای بالاتر از آن، کمتر از حد مورد نظر باشد .

در صورتی که هدفتان طراحی یک سیستم خورشیدی برای تمام ایام سال است، باید پذیرفت که اندکی بالا یا پایین رفتن توان خروجی در گرم ترین روزهای فصل تابستان، موضوع خیلی مهمی نخواهد بود. در این صورت نیازی به اعمال تأثيرات دما بر روی سیستم خود ندارید. اگر در بیشتر اوقات سال، دمای محیط خیلی بالا است و نیاز مبرمی به بهره گیری از بالاترین راندمان سیستم خورشیدی احساس می شود، راه گریزی وجود نداشته و در این صورت ناچارید آثار و پیامدهای تغییر دما را در طرح خود منظور نمایید.

  • تأثیر گرد و غبار بر پنل های خورشیدی

تجمع گرد و غبار بر روی پنل های خورشیدی باعث کاهش شفافیت آن ها و در نتیجه کاهش دریافت میزان نور خورشید توسط پنل های خورشیدی می شود.

  • تأثیر میزان رطوبت بر پنل های خورشیدی

افزایش میزان رطوبت در منطقه نصب پنل موجب کاهش میزان جذب نور توسط پنل و در نتیجه کاهش راندمان پنل می شود.

  • تأثیر ارتفاع بر روی پنل های خورشیدی

در صورتی که پنل در ارتفاع بیشتری نصب شده باشد، ضخامت جو کمتر و به دنبال آن میزان جذب نور به وسیله سلول خورشیدی راحت تر و بهتر می شود.  این نکته نیز باید مد نظر قرار گرفته شود که ارتفاع نصب پنل از سطح زمین باید به گونه ای باشد که در زمان بارش برف و باران کمترین آسیب به پنل وارد آید.
 

منظور از پنل خورشیدی دو طرفه (Bifacial) چیست؟


 

مارک ینگیلی سولار (Yingli Solar)

مارک ینگیلی سولار (Yingli Solar) به عنوان یکی از پرپازده ترین مارک های پنل های خورشیدی با قدرت 2.45 گیگاوات متعهد به ارائه صفحات با کیفیت بالا به مصرف کنندگان شناخته شده در سراسر جهان است. این شرکت بیش از 15 سال تجربه در تولید پنل در سه کشور ایالات متحده ، چین و اسپانیا دارد و دارای یک مرکز تحقیق و توسعه پیشرفته است. تاکنون بیش از 85 میلیون پانل یینگلی به 90 کشور از جمله آلمان صادر شده است.

کشور ما ایران نیز از این برند معروف جهانی بی بهره نیست و محصولات آن در ایران به فروش می رسد. پنل های این شرکت به عنوان یکی از پیشرفته ترین پنل های خورشیدی شناخته می شوند و از طرف دیگر قیمت بسیار رقابتی با سایر مارک های معروف در این زمینه دارند.

مارک شین سانگ (shinsung)

شینسونگ از سال 2007 تولید انرژی های تجدید پذیر با عناصر PV را آغاز کرد. در سال 2016 ، ظرفیت تولید سالانه سلول های خورشیدی این شرکت در Jeungpyeong به 600 مگاوات و تولید صفحات خورشیدی در Eumseong به 200 مگاوات رسید. این شرکت در مرکز تحقیقات خود به نرخ تبدیل انرژی 20.29٪ رسیده است.

SHINSUNG یکی از شرکتهای مشهور خارجی در تولید و تولید صفحات خورشیدی است که چندین سال در ایران فعالیت می کند. صفحات خورشیدی تولید شده توسط این شرکت به دلیل استفاده از فناوری های روز و قابلیت های ویژه آنها در استفاده از سقف منازل و تولید برق خانه، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

جینکو سولار (Jinko Solar)

جینکو سولار (Jinko Solar)، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنل خورشیدی فتوولتاییک در چین، با رسیدن به راندمان ۲۳/۱ درصد، رکورد بیش‌ترین بازده برای پنل‌ خورشیدی فتوولتاییک مونوکریستال را شکست. چندی پیش، کمپانی جینکوسولار به رکورد ۲۴/۹ درصد برای سلول خورشیدی مونوکریستال نوع n برپایه فناوری TOPCon، دست‌یافته بود.

هم‌چون بسیاری از شرکت‌های پیشرو در صنعت فتوولتاییک جهان، تیم تحقیق و توسعه جینکوسولار روی فناوری‌های نوآورانه تمرکز دارد، و کمک می‌کند تا صنعت فتوولتاییک گلوگاه‌های فناوری را پشت سر گذارد. به‌گفته جین هائو (Jin Hao)، مدیر ارشد فناوری جینکوسولار، این کمپانی سرمایه‌گذاری روی تحقیق و توسعه در فناوری‌های پنل‌های خورشیدی با راندمان بالا را با تمرکز ویژه روی تحقیقات آزمایشگاهی، افزایش خواهد داد.

مارک ال جی (LG)

مارک ال جی یک شرکت چند ملیتی از کره است. بعد از سامسونگ دومین شرکت خوشه ای بزرگ (چند صنعتی) در کره جنوبی است. دفتر مرکزی الآجی در برج های دوقلوی ال جی سئول واقع شده است.

ال جی با 60 سال تجربه در زمینه تولید فناوری و الکترونیک و 30 سال تحقیق و توسعه در زمینه سیستم های خورشیدی با ارائه یکی از کارآمدترین صفحات خورشیدی یکی از موفق ترین شرکت ها در زمینه محصولات الکترونیکی است. این محصول و سایر اجزای سیستم های خورشیدی این شرکت با استفاده از پیشرفته ترین خطوط تولید در کره تولید می شوند.
پنل های خورشیدی ال جی توسط آزمایشگاه TUV Rheinland در آلمان تأیید شده و مطابق با استانداردهای تعیین شده تولید می شوند.
از دیگر مارک های معروف صفحه های خورشیدی می توان به Pak Atieh ، Max Cell و Saman Hor اشاره کرد.

پیشرفته ترین پنل خورشیدی ایرانی برای منزل

مارک تابان

یکی از پربازده و پیشرفته ترین برند های پنل خورشیدی شرکت برق تابان اولین و بزرگترین خط تولید صفحه خورشیدی در ایران است. اگر می خواهید نیروگاه خورشیدی بسازید، یکی از گزینه هایی که باید در Hamyarsular در نظر بگیرید پنل تابان است.

تابان با سرمایه گذاری بانک حکمت تأسیس شد. لازم به ذکر است که این بانک وابسته به ارتش جمهوری اسلامی ایران است. شرکت تابان بزرگترین خط تولید صفحات خورشیدی ایرانی را وارد کشور کرده است. طبق گفته مدیران این شرکت بومی ، حداکثر تولید این کارخانه 130 مگاوات است. البته این شرایط به شرط فعال بودن خط تولید به صورت 24 ساعته و در سه شیفت بستگی دارد.

برند سولار صنعت فیروزه

یکی دیگر از بهترین مارک های تولید کننده ای پنل های خورشیدی برند سولار صنعت فیروزه است که در سال 2016 در زمینه طراحی ، تولید و تولید صفحات خورشیدی و نیروگاه های فتوولتائیک با احداث کارخانه ای با بالاترین ظرفیت تولید صفحات خورشیدی در ایران (60 مگاوات در هر سال) سال)) شروع شد.

این کارخانه در زمینی به مساحت بیش از 40،000 متر مربع در شهر صنعتی کمال الملک در شهر فیروزه واقع شده است و از طریق استفاده از نیروی متخصص و کارآمد در واحدهای مختلف فنی و مهندسی ، طراحی ، تولید ، نصب ، کنترل کیفیت ، تجارت و غیره استفاده می شود.

معقول کردن انتظارات از برق خورشیدی

تا زمانی که مکان مورد نظر از آفتابگیری مناسبی برخوردار بوده و موقعیت مزبور عاری از موانع مختلف سایه انداز بر روی پنل های خورشیدی از قبیل درختان و سایر ساختمان های مجاور باشد، توان خورشیدی راه بی دردسری برای تولید مقادیر جزیی و اندک برق است. معمولاً در مواردی که هیچ منبع در دسترس و قابل حصول تولید برق دیگری وجود نداشته باشد، مشورت با متخصصین و افراد خبرۀ این فن مشخص می کند که برق خورشیدی، تنها انتخاب و گزینۀ مقرون به صرفه و اقتصادی است.

 

 

کلام آخر

مهمترین عامل در انتخاب و خرید پنل خورشیدی خدمات پس از فروش شرکت ارائه دهنده آن است. از آنجا که فناوری مورد استفاده برای ساخت صفحات خورشیدی جدید است، تعداد کمی از افراد سر آن را دارند و بدون دانش کافی اصلاً مناسب نیست که به آن روی آورند. بنابراین در اولین قدم قبل از خرید، تمام شرایط گارانتی شرکت و خدمات پس از فروش را بررسی کنید.

در مرحله بعدی برای خرید یک صفحه خورشیدی، میزان برق مورد نیاز خود را تعیین کنید. میزان بودجه شما نیز فاکتور بسیار مهمی در هنگام انتخاب و خرید صفحه خورشیدی است. در آخر، به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد امکانات پنل و شرایط لازم برای ارتقا، سیستم، میزان تولید سالانه برق، امکان فروش برق تولیدی و نصب و راه اندازی آنها فراموش نکنید.
 

سوالات متداول پیرامون پیشرفته ترین پنل خورشیدی

پیشرفته ترین پنل خورشیدی از دیدگاه تک اینورتر؟

برای انتخاب پیشرفته ترین پنل خورشیدی برای خانه، بسیاری از ویژگی ها باید مورد توجه باشد،صفحات خورشیدی برای خانه باید در برابر آلودگی و همچنین زنگ زدگی مقاوم باشند، زیرا این امر باعث می شود انرژی خورشیدی کمتری دریافت کنند.

در انتخاب یک پنل خورشیدی پربازده به چه عواملی باید دقت کنیم؟

بهترین راه برای اطلاع از بازدهی و بهترین نوع پنل مورد نیاز برای منزل و شرایط خاص کمک گرفتن و مشورت با یک تکنسین و کاردان فنی سیستم‌های خورشیدی در زمینه اجرای سیستم های خورشیدی است. 09125009901

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *