پروژکتور خورشیدی چیست؟

پروژکتور خورشیدی (لامپ خورشیدی) بدون نیاز به برق و انرژی بوده و انرژی را از خورشید تامین می کند. پنل های خورشیدی دارای یک پنل خورشیدی مجزا و یک سیم ضد آب هستند که برای اتصال پنل به پروژکتور سولارخورشیدی طراحی شده است. یکی از مهم ترین قابلیت های پروژکتور خورشیدی این است که می توان آن را در فضای باز و در مقابل نور خورشید قرار داد و از نور در فضای باز و بیرون مانند اتاق ها، فضاهای داخلی، پارکینگ ها، محل کار، کارگاه ها و … استفاده کرد. برای مکان هایی که هزینه های برق یا برق بالا و مقرون به صرفه است مناسب است. شرکت برق خورشیدی تک اینورتر قادر است پنل های خورشیدی را آماده نصب بر روی هر پایه نور، ستون، دیوار و … به مشتری ارائه دهد.

چراغ های LED از چراغ های LED با بهره نور بالا و حداقل تلفات حرارتی ساخته شده اند. همچنین شارژر کنترلر پروژکتور خورشیدی به گونه ای طراحی شده است که عمر باتری را بسیار مفید می کند. برق خورشیدی به طور خودکار هنگام غروب و هنگامی که هوا به طور خودکار پاک می شود روشن می شود.

طول عمر و بازدهی پروژکتور خورشیدی

نکته اصلی در هنگام خرید پروژکتور توجه به باتری به کار رفته در آن است. طول عمر تمام باتری ها توسط قطعه ای به نام سیکل چرخه اندازه گیری می شود. هر چرخه برابر با شارژ و تخلیه کامل باتری است. هرچه تعداد چرخه های چرخه عمر بیشتر باشد، باتری بالاتر است. در نظر گرفتن تعداد سیکل های خورشیدی پروژکتورهای خورشیدی از اهمیت بالایی برخوردار است. شرایطی مانند درجه حرارت یا رطوبت محیطی بالا می تواند به طور مستقیم بر عملکرد پروژکتور تأثیر بگذارد. بنابراین، توصیه می شود هنگام خرید پروژکتور از خرید پروژکتور اطمینان حاصل کنید.

انواع پروژکتور های خورشیدی

پروژکتورها را می توان یکی از مهمترین تجهیزات تامین نور و زیبایی مکان های مختلف دانست. این محصولات در محیط هایی مانند رستوران ها، سالن ها، زمین های ورزشی، مسیرها و غیره با تامین نور مورد نیاز استفاده می شوند. این محصولات انواع مختلفی دارند. پروژکتور خورشیدی یکی از تجهیزات مهم و کارآمدی است که توانسته است بیش از سایر انواع این محصولات را با کاربردها مورد توجه قرار دهد.

پروژکتور خورشیدی یکی از سالم ترین و ارزان ترین انواع آن است. این محصولات از سلول های خورشیدی ساخته می شوند و با جذب نور خورشید در روز و تبدیل آن به انرژی الکتریکی، نور را در شب تامین می کنند. این محصولات انواع مختلفی دارند و می توان آنها را در جهات مختلف بررسی کرد. از نظر ساخت و تکنولوژی دو نوع SMD و COB دارند. پروژکتورهای SMD و COB از انواع محصولات کم مصرف هستند. همچنین از Solar SMD و COB در ساخت محصولات مشابه استفاده خواهد شد.

 

 

استفاده از پروژکتورهای خورشیدی

انرژی خورشیدی یکی از منابع تجدیدپذیر و سبز است. از انرژی خورشیدی برای کاهش گازهای گلخانه ای استفاده می کنند. نصب این پروژکتورها بسیار ساده است و نیازی به سیم و سیم کشی مدار الکتریکی معمولی ندارد. پروژکتورهای خورشیدی حداکثر تا 5 دقیقه قابل نصب و استفاده می باشد. پروژکتورها را می توان به DC تبدیل کرد و از این رو عملکرد آنها با آنها بسیار کم خطرتر از AC است. لومن خروجی این پروژکتورها با راندمان بهتر نسبت به منبع AC می باشد، به این معنی که این ماشین ها قادر به تولید نور بیشتری با همان مقدار انرژی برابر با AC  هستند. اکثر لامپ های خورشیدی حالت های کنترل متفاوتی دارند. این لامپ‌ها را می‌توان به‌طور خودکار طوری قرار داد که پس از غروب آفتاب برای مدت‌ها یا تا طلوع آفتاب روشن بمانند.

ویژگی های پروژکتورهای خورشیدی

  • این پروژکتور ها خیابانی خورشیدی دارای حالات مختلف ۱۰۰ وات، ۱۲۰ وات، ۲۰۰ وات، ۳۰۰ وات و ۴۰۰ وات هستند که بسته به میزان و مکان مصرف می‌توانند انتخاب شوند.
  • ضد آب و ضد گرد و غبار هستند و قابلیت استفاده در مکان های آب و هوایی مختلف را دارا می باشند.
  • نور دهی بسیار عالی دارند.
  • قابلیت استفاده در خیابان ها، کارخانه ها، مرغداری ها، گاوداری ها، پارک ها، حیاط ها و ویلا ها و کلیه ی مکان های بازی که میخواهیم روشنایی در آن ها ایجاد کنیم را دارا می باشند.
  • دارای قیمت استثنایی هستند.
  • پروژکتورهای خورشیدی با قدرت نوردهی بالا علاوه بر تامین روشنایی و به تبع امنیت، نیازی به سیم کشی و دغدغه های مربوط به لامپ ها یا پروژکتورهای عادی ندارند.
  • بدون پرداخت هزینه برق و هزینه های جانبی دیگر روشنایی و امنیت را تامین کنید.
  • می توانید در کنار دوربین های مداربسته پروژکتورهای خورشیدی را نصب کنید، تا نوردهی آن موجب وضوح بیشتر فیلم های گرفته شده باشد.
  • پروژکتور های خورشیدی به هنگام غروب بصورت اتوماتیک روشن و هنگام روشن شدن هوا بصورت اتوماتیک خاموش می شوند.

ضمانت و گارانتی پروژکتور خورشیدی

داشتن گارانتی و ضمانت نامه افراد را به خرید یک محصول تشویق میکند. امروزه مشتریان محصولی را بیشتر خریداری میکنند که دارای ضمانت نامه و گارانتی چند ساله باشد. به همین دلیل پروژکتورهای خورشیدی تک اینورتر، ضمانتنامه بالاتری برای مشتریان در نظر میگیرند، قیمت بیشتری دارند. به عنوان مثال ممکن است دو پروژکتور خورشیدی وجود داشته باشند با یک سری ویژگی های مشابه، اما به دلیل مدت زمان گارانتی، قیمت پروژکتورهای خورشیدی متفاوت باشند.

 عوامل تاثیر گذار در قیمت و خرید پروژکتور خورشیدی

  • امکانات پروژکتور خورشیدی
  •  توان پنل
  •  سنسور حساس به حرکت
  •  ضمانت و گارانتی محصول
  • آی پی یا قابلیت ضد آب و گرد و غبار
  •  جنس بدنه ای بی اس آلومینیوم یا فول آلومینیوم
  •  ریموت کنترل از راه دور
  • و …

کلام آخر

پروژکتور خورشیدی (لامپ خورشیدی) بدون نیاز به برق و انرژی بوده و انرژی را از خورشید تامین می کند. پنل های خورشیدی دارای یک پنل خورشیدی مجزا و یک سیم ضد آب هستند که برای اتصال پنل به پروژکتور سولارخورشیدی طراحی شده است. یکی از مهم ترین قابلیت های پروژکتورخورشیدی این است که میتوان آن را در فضای باز و در مقابل نور خورشید قرار داد و از نور در فضای باز و بیرون مانند اتاق ها، فضاهای داخلی، پارکینگ ها، محل کار، کارگاه ها و…. استفاده کرد.

 

سوالات متداول پروژکتور خورشیدی

کاربرد پروژکتور خورشیدی در چیست؟

پروژکتورهای خورشیدی در محیط هایی مانند رستوران ها، سالن ها، زمین های ورزشی، مسیرها و غیره با تامین نور مورد نیاز استفاده می شوند.

نکته مهم در خرید پروژکتور خورشیدی را ذکر کنید؟

شما برای خرید این تجهیزات باید ابتدا نیازهای خود و انتظاراتی که از این محصول دارید را بررسی کرده و سپس بر اساس بودجه تعیین‌شده و نیازهای خود، اقدام به خرید یکی از انواع این محصولات نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • شهریار شهریاری 11 سپتامبر 2023 / 12:07 ق.ظ

    سلام درود
    پرژکتور v 380 خورشیدی قیمت ش چنده عمده بخواهیم تقریبا ۸۰ عدد
    تشکر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *