هر آنچه باید در مورد میکرو اینورترها بدانید؟!

هر آنچه باید در مورد میکرو اینورترها بدانید؟! 3

 
میکرواینورترهای خورشیدی جریان مستقیم (DC) را از منابعی مانند باتری ها، پنل های خورشیدی یا سلول های سوختی به جریان متناوب (AC) تبدیل می کنند. میکرواینورترها به سرعت در حال محبوب شدن هستند، به ویژه در سیستم های خورشیدی خانگی. نصب میکرو اینورتر آسانتر و سریعتر از نصب اینورتر مرکزی است که با میکرو اینورتر قابل گسترش است و بدون نیاز به تعویض اینورتر مرکزی می توان این عمل را انجام داد. میکرواینورترها در گذشته گرانتر از اینورترهای رشته ای بودند، اما با محبوبیت بیشتر، قیمت ها آن ها روز به روز در حال کاهش یافتن است. با تک اینورتر همراه باشید تا هر آنچه باید در مورد میکرو اینورترها بدانید را به شما بگوییم.

منظور از میکرو اینورتر خورشیدی چیست؟

میکرواینورتر، یک مبدل توان پایینی است که همراه هر یک از ماژول ها استفاده میشود. این دستگاه الکترونیکی که به پشت هر پنل خورشیدی متصل می شود، دارای طراحی با حداکثر فشرده سازی و قابلیت MPPT است و آنها به عنوان یک مبدل بین برق DC تولید شده توسط پنل های خورشیدی و شبکه برق سراسری قرار می گیرند تا انرژی تولید شده توسط پنل های خورشیدی را به برق AC تبدیل کنند. میکرواینورترها به یک سیستم تک فاز متصل هستند، بنابراین توان خروجی آنها به صورت توان دوم سینوسی است.

میکرواینورترها به یک سیستم تک فاز متصل هستند، بنابراین توان خروجی آنها به صورت موج مربعی سینوسی است. مزیت اصلی میکرواینورترها این است که هر ماژول را می توان به طور مستقل از طریق عملکرد MPPT (ردیابی نقطه حداکثر توان) کنترل کرد که راندمان کلی تولید را تا حد زیادی افزایش می دهد.

هر آنچه باید در مورد میکرو اینورترها بدانید؟! 1

میکرواینورترها چگونه کار می کنند؟

میکرو اینورترها به صورت جداگانه در هر سیستم انرژی خورشیدی نصب می شوند. همان طور که در مقدمه هم گفته شد آنها برق DC را از پنل خورشیدی به برق AC در خانه شما بدون نیاز به یک اینورتر مرکزی جداگانه تبدیل می کنند. در بسیاری از موارد میکرواینورترها در خود پنل خورشیدی قرار می گیرند اما در بعضی موارد در سیستم نصب شده آنها بعداز پنل ها نصب می شوند. میکرواینورترها به شما این امکان را می دهند که عملکرد هر پنل خورشیدی را کنترل کنید. نصب اینورترهای میکرو گرانتر است؛ زیرا هر پانل به جای اینورتر مرکزی دارای اینورتر خاص خود است.

میکرواینورتر خورشیدی به سادگی یک دستگاه پلاگین است که در سیستم های خورشیدی استفاده می شود. عملکرد آن جریان مستقیم (DC) تولید شده توسط ماژول خورشیدی را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. هر میکرو اینورتر خورشیدی با ردیابی نقطه حداکثر توان (MPPT) واحدی که به آن متصل است، بهترین توان را دریافت می کند. میکرواینورترها چندین سال است که مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای میکرو اینورتر ها

از مزایای میکرو اینورترها این است که هر پانل به صورت جداگانه کنترل و بهینه سازی می شود تا حداکثر توان را تولید کند. پنل های خورشیدی به دلایل مختلف مانند سایه زدن کثیفی و عدم تطابق می توانند مقادیر مختلفی انرژی تولید کنند که در زیر توضیح داده شده است. در نصب های رشته ای استاندارد پنل ها به صورت سری به هم وصل میشوند و میتوان با یک پنل با عملکرد ضعیف سایه دار یا، کثیف، خروجی برق کل رشته را کم کرد. با این حال، استفاده از میکرو اینورتر می تواند این مشکل را از بین ببرد و از بسیاری از دلایل عملکرد ضعیف سیستم های خورشیدی مانند آلودگی، خطاهای صفحه، اختلاف دما،سقف کوچک و… جلوگیری کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از میکرو اینورتر، امکان قرار دادن صفحات در چندین بخش از طرحهای پیچیده سقف با جهت گیری ها و زوایای شیب متفاوت است. بر خلاف اینورترهای رشته ای، میکرو اینورترها محدود به قرار دادن صفحه نیستند، بلکه معمولاً در دو جهت مختلف محدود می شوند. بیشتر مزایای میکرواینورترها فقط در مورد میکرواینورترهای باکیفیت مانند آنهایی که از Enphase Energy استفاده می کنند، صدق می کند. با توجه به سابقه نرخ خرابی بالا و عملکرد ضعیف، باید از میکرواینورتر های ناشناخته یا کم کیفیت خودداری کنید.
 

هر آنچه باید در مورد میکرو اینورترها بدانید؟!

 

دلایل برتری میکرواینورترها نسبت به اینورترهای معمولی

?قابل اعتمادتر
?تولید توان زیاد تر
?نسب راحت تر
?انعطاف پذیری بیشتر
?هزینه نگهداری کم تر

✅کلام آخر

سیستم های میکرو اینورتر همچنین نقطه شکست ندارند، که در یک سیستم با چندین پنل خورشیدی بزرگ بسیار با اهمیت است. این بدان معناست که بر خلاف سیستم های اینورتر رشته ای، اگر یک پنل یا اینورتر کوچک دارای یک خطای جدی باشد، بقیه سیستم را تحت تاثیر قرار نمی دهد. آنها همچنین برای سقف هایی که برای نصب یک سری پانل بسیار کوچک هستند مفید هستند.

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *