معرفی کمپانی ترینا سولار (Trina Solar)

 
شرکت ترینا سولار از سال 1997 (1376 شمسی) فعالیت خود را در زمینه ساخت پنل خورشیدی آغاز کرد و تا به امروز به فعالیت خود ادامه می دهد. امروزه شرکت Trina Solar یکی از پنج تامین کننده برتر پنل خورشیدی در جهان است. این شرکت با سرمایه گذاری تحقیقاتی گسترده در زمینه بهره وری پنل های خورشیدی توانسته به نتیجه های خوبی دست یابد و کارایی پنل خورشیدی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. شرکت Trina Solar دارای شبکه گسترده ای از توزیع کنندگان پنل های خورشیدی در بیش از 40 کشور جهان است. برای سفارش و خرید عمده پنل خورشیدی ترینا با کارشناسان تک اینورتر تماس بگیرید. پنل خورشیدی ترینا سولار به دلیل کنترل کیفیت دقیق، بسیار قابل اعتماد است. پنل های خورشیدی Trina یکی از ده کمپانی برتر جهان در صنعت انرژی خورشیدی است و در سال های 2016 تا 2018 در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته است.

مزیت اصلی پنل های خورشیدی این است که انرژی آنها، خورشید، یک منبع تجدید پذیر و پایان ناپذیر است که تاثیرات زیست محیطی مختلفی را نسبت به سوخت‌های فسیلی دارند.

آشنایی بیشتر با ترینا سولار

بدون شک Trina Solar یکی از پنج تامین کننده برتر پنل خورشیدی در جهان است. رویکرد Trina Solar برای تولید پنل های خورشیدی فتوولتائیک، راندمان بالا و قیمت مقرون به صرفه است. امارات نزدیک‌ترین کشور به ایران است که که شرکت ترینا سولار دارای دو نمایندگی توزیع پنل خورشیدی در ابوظبی و دبی دارد. این شرکت با سابقه چینی در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه سلول ها و پنل های خورشیدی انجام داده است که تاکنون 18 رکورد در زمینه سلول های فتوولتائیک و راندمان پنل ها به دست آورده است.

Trina Solar دارای طیف گسترده ای از محصولات برای کاربردهای خورشیدی مسکونی، تجاری و مقیاس بزرگ است. همچنین پنل‌های خورشیدی این کمپانی از فناوری های جدید سلول خورشیدی مانند دوطرفه یا بایفشیال (Bifacial)، نیم سلول (Half-cell)، دبل گلس (Dual glass)، پرک (PERC) و … استفاده می کند.

تنوع پنل‌های خورشیدی ترینا سولار

پنل های خورشیدی ترینا سولار مقاومت دمایی بالایی دارند و در دمای منفی 40 درجه سانتی گراد تا 85 درجه سانتی گراد به راحتی به کار خود ادامه می دهند. بنابراین برای تمامی شهرها حتی اهواز مناسب هستند. معروف ترین مدل پنل خورشیدی Trina Solar مدل Honey است که اولین بار در سال 2012 معرفی شد که شامل پنل های خورشیدی پلی کریستالی و مونو کریستالی می باشد. این مدل ترکیب خوبی از کیفیت، عملکرد و قیمت مناسب است. آخرین نسخه مدل Honey شرکت Trina Solar با نام Honey-M از سلول های perc و فناوری نیم سلولی بهره می برد و با بهره مندی از 9 باسبار عملکرد و قابلیت اطمینان بالایی را ارائه می دهد. این پنل ها بین 315 تا 335 وات هستند و می توان تمام مشکی سفارش داد تا تا جلوه خاصی به نیروگاه برق خورشیدی بدهد.

از دیگر مدل های محبوب پنل خورشیدی شرکت ترینا سولار می توان به سری Allmax Series، Tallmax Series و Duomax Series اشاره کرد که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند.

مزایا و ویژگی‌های پنل‌های خورشیدی ترینا

1. کیفیت و اعتماد‌پذیری: ترینا به عنوان یکی از تولید کنندگان پیشرو در صنعت تجهیزات برق خورشیدی شناخته می شود و اغلب محصولات با کیفیت و قابل اعتماد تولید می کند.

2. عملکرد باورنکردنی: پنل های خورشیدی Trina در تبدیل انرژی خورشیدی به الکتریسیته بسیار کارآمد هستند و در نتیجه تولید برق بیشتر می شود.

3. بهره وری: پنل های Trina با راندمان بالا کار می کنند و در شرایط آب و هوایی مختلف عملکرد خوبی دارند.

4. طول عمر: پنل های خورشیدی Trina عموما عمر طولانی دارند که به معنای برنامه ریزی بلندمدت در تولید انرژی خورشیدی است.

5. گارانتی محصول: ترینا سولار اغلب تضمین هایی برای کیفیت و عملکرد محصولات خود ارائه می دهد.

6. تحقیق و توسعه: این شرکت در حال تحقیق و توسعه مداوم برای بهبود فناوری و نوآوری پنل های خورشیدی است.

7. محصولات متنوع: ترینا انواع محصولات پنل خورشیدی را با اندازه ها و ظرفیت های مختلف تولید می کند.

تولید سلول‌های خورشیدی با کیفیت

شرکت خورشیدی ترینا یکی از تولید کنندگان پیشرو سلول های خورشیدی فتوولتائیک در جهان است که در تلاش است سلول های خورشیدی با کیفیت بالا تولید کند. از جمله این سلول ها می توان به سلول های خورشیدی زیر اشاره کرد:

  • سلول خورشیدی با فناوریN-type i-TOPCon
  • سلول خورشیدی با فناوری multi-busbars
  • سلول خورشیدی با فناوری advanced bifacial

نسل جدید سری Vertex Trina Solar در توان‌های خروجی 550 و 600 وات

Zhang Yingbin، رئیس بخش مدیریت محصول و استراتژی Trina Solar در مراسم رونمایی از این پنل خورشیدی اعلام کرد که نسل جدید سری Vertex شامل دو محصول با توان خروجی 550 و 600 وات دو طرفه است. به گفته Trina Solar، پنل جدید 550 وات Vertex در پایان سال 2020 وارد تولید انبوه خواهد شد. پیش بینی می شود که نسخه 600 واتی سری پنل های خورشیدی Trina در سال آینده به تولید انبوه برسد. بر اساس برنامه این شرکت چینی، ظرفیت تولید سالانه سری ورتکس در سال 2020 10 گیگاوات است که در سال 2021 به 21 گیگاوات و در سال 2022 به 31 گیگاوات افزایش خواهد یافت؛ که این اتفاق هم افتاد.

مشخصه‌های فنی نسل جدید سری Vertex Trina Solar

سری جدید Vertex بر اساس ویفرهای با عرض 210 میلی متر، فناوری چند باس و ساختار سلولی فشرده با حداکثر بازده 21.2 درصد در شرایط تست استاندارد ساخته خواهد شد. ولتاژ مدار باز Vertex حدود 41.7 ولت و جریان اتصال کوتاه آن 18.4 آمپر خواهد بود. به گفته Trina Solar، استفاده از پنل های خورشیدی Vertex به دلیل کاهش هزینه های کابل کشی، فونداسیون و سایر زیرساخت ها، هزینه یک سیستم خورشیدی را 0.014 دلار در هر وات کاهش می دهد. این باعث کاهش هزینه سطح انرژی (LCOE) نیروگاه خورشیدی تا 2-3٪ می شود.

5/5 - (3 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *