مشاوره پنل خورشیدی

برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی و گرفتن بهترین بازدهی ار تجهیزات برق خورشیدی باید حتمن از نظر مشاوران این رشته استفاده کنید. نصب پنل خورشیدی که  بازدهی مناسبی برای شما نداشته باشد فقط باعث هدر دادن هزینه انجام شده شما میشود. با مشاوره با کارشناسان تک اینورتر محصولاتی را انتحاب بکنید که علاوه بر بازدهی بیشتر، برای شما چندین سال کار بکنند. مشاوره تخصصی انواع پنل خورشیدی بعد از نیازسنجی از شما با کارشناسان تک اینورتر انجام میشود و و کارشناسان ما برای بررسی بیشتر به محل نصب تجهیزات برق خورشیدی اعزام خواهند شد.

مشاوره تخصصی پنل خورشیدی

در هنگام خرید پنل خورشیدی با دو دسته پنل های پلی کریستال و پنل های مونو کریستال برخورد خواهیم داشت. دسته سوم پنل های خورشیدی تین فیلم می باشد. اما بیشتر پنل های خورشیدی مورد استفاده امروزه از پنل های پلی کریستال و یا مونو کریستال می باشد.

 

در ادامه به صورت مختصر اطلاعات جامعی از ۲ دسته پلی کریستال و مونو کریستال را در اختیار شما قرار می دهیم:

 

مشاوره پنل پلی کریستال

پنل های پلی کریستال با تزریق سیلیکون مذاب در داخل قالب ساخته می شوند. با سرد شدن سیلیکون در داخل قالب کریستال های چند تایی شکل می گیرد. پس از سرد شدن کامل سیلیکون داخل قالب آن را به ورقه های مربع شکل برش می دهند تا در ساخت پنل خورشیدی مورد استفاده قرار گیرد.

رنگ آبی این پنل ها به خاطر نحوه قرارگیری کریستال ها در کنار هم آبی می باشد. سلول های این پنل به دلیل چند کریستالی بودن باعث ایجاد محدودیت هایی برای الکترون ها می گردند. این امر باعث کاهش راندمان پنل می شود. پنل های پلی کریستال راندمان و قیمت پایین تری نسبت به پنل های مونو کریستال دارا هستند.

مشاوره پنل مونو کریستال

پنل های مونو کریستال با شکل گیری یک سیلیکون در داخل قالب تولید می گردند. سیلیکون داخل قالب را پس از سرد شدن به ورقه های کوچکی به نام ویفر برش می دهند تا در ساخت پنل خورشیدی مورد استفاده قرار گیرند. ویفرهای مونو کریستال برخلاف مربعی شکل بودن ویفرهای پلی کریستال دارای لبه های بریده شده می باشند. به دلیل حرکت نسبتا آزادانه الکترون ها در این پنل انرژی بیشتری نسبت به پنل پلی کریستال تولید می گردد. پنل های مونو کریستال راندمان و قیمت بالاتری نسبت به پنل های پلی کریستال دارا هستند.

تفاوت پنل خورشیدی مونو کریستال و پلی کریستال

هر دو پنل خورشیدی مونوکریستال و پلی کریستال می توانند گزینه خوبی برای خانه شما باشد، اما تفاوت های کلیدی بین این دو نوع تکنولوژی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد راه اندازی سیستم خورشیدی خود بدانید. تفاوت اصلی بین این دو نوع فناوری، در نوع سلول خورشیدی سیلیکونی است که در آنها استفاده شده است. پنل های خورشیدی مونوکریستال دارای سلول های خورشیدی هستند که از یک بلور سیلیکون ساخته شده اند در حالی که پنل های خورشیدی پلی کریستال دارای سلول های خورشیدی هستند که از بسیاری از تکه های سیلیکونی ذوب شده در کنار هم ساخته شده اند.

 

 

مشاوره انتخاب بین پنل خورشیدی مونو و پلی کریستال

صرفه جویی در پول یکی از بهترین دلایل انتخاب بین پنل مونو کریستال یا پلی کریستال می باشد زیرا باعث کاهش هزینه تمام شده سیستم خورشیدی شما و در نتیجه کاهش هزینه صورتحساب ماهیانه برق شما می شود. گزینه ای که شما انتخاب می کنید به سلایق شخصی، محدودیت فضا و همچنین هزینه تمام شده آن بستگی دارد.

ترجیحات شخصی

اگر رنگ پنل خورشیدی برای شما مهم است، به یاد داشته باشید که پنل های خورشیدی مونو کریستال و پلی کریستال بر روی سقف خانه شما متفاوت به نظر می رسد. پنل های خورشیدی مونو کریستال تمایل به رنگ مشکی تیره تری دارند در حالی که پنل پلی کریستال معمولا به رنگ آبی تمایل دارند. اگر جایی که پنل های شما ساخته شده است برای شما مهم است، قبل از تهیه پنل های خورشیدی، در مورد شرکت سازنده پنل ها تحقیق کنید و اطلاعات لازم بدست آورید.

محدودیت های فضا

اگر برای نصب پنل های خورشیدی محدودیت فضا دارید و فضای کمی در اختیار دارید، باید از پنل های خورشیدی مونو کریستال با راندمان بالاتر استفاده کنید. به همین دلیل، پرداخت هزینه ای اضافی برای سفارش پنل های با بازدهی بیشتر می تواند به شما در حداکثر رساندن تولید برق کمک کند. از طرف دیگر، اگر فضای سقف زیادی دارید یا در حال نصب پنل های خورشیدی روی زمین هستید و فضای زیادی در اختیار دارید، استفاده از پنل های پلی کریستال با راندمان پایین تر می تواند توجیه اقتصادی بیشتری داشته باشد.

هزینه های مالی سیستم خورشیدی

اینکه چگونه می خواهید هزینه سیستم خورشیدی خود را تامین کنید نقش مهمی در انتخاب نوع پنل خورشیدی شما دارد. برای مثال اگر ماهیانه برق زیادی مصرف میکنید استفاده از پنل های خورشیدی با بازدهی بالا مونو کریستال توجیه بهتری نسبت به پنل های پلی کریستال دارد چون سرمایه شما در مدت زمان کوتاه تری به شما برگردانده می شود و برعکس اگر مصرف برق آنچنانی ندارید و فضای زیادی برای نصب پنل های خورشیدی در اختیار دارید و همچنین نمی خواهید هزینه زیادی برای تهیه پنل های با بازدهی بیشتر صرف کنید، پیشنهاد ما استفاده از پنل های خورشیدی پلی کریستال می باشد.

مشاوره رایگان پنل خورشیدی:

1.قیمت پنل

قبل از هر چیزی میزان بودجه برای انتخاب پنل خورشیدی را مشخص کنید. با مشخص کردن مقدار بودجه خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما خارج شده و انتخاب برایتان آسان می‌شود.

2.نوع پنل خورشیدی

پنل خورشیدی انواع مختلفی دارد که در قسمت قبل به توضیح تک تک آن‌ها پرداخته شد. در واقع ماده شیمیایی که فوتون‌های نور خورشید را به انرژی برق تبدیل می‌کند همان سیلیکون است که به وسیله فرآینده pv آن را به کریستال تبدیل می‌کنند. طبیعی آست که هر چه تعداد si موجود در سطح بیشتر باشد، پنل میزان بیشتری فوتون را به الکتریسیته تبدیل می‌کند.

3.اندازه پنل

به ابعاد و اندازه پنل خورشیدی توجه داشته باشید. اگر برای منزل خود به صورت ثابت می‌خواهید از انرژی خورشیدی استفاده کنید، بهتر است از پنل‌های خورشیدی بزرگ استفاده نمایید زیرا میزان برق بیشتری تولید می‌کنند. اما اگر برای مسافرت و طبیعت‌گردی به انرژی خورشیدی نیاز دارید بهتر است اندازه پنل کوچک باشد، زیرا جا‌به‌جایی آن آسان‌تر است.

4.ظرفیت و نوع باتری

 هیچ گاه از یک پنل خورشیدی بدون باتری نمی‌توان به خوبی بهره گرفت به همین دلیل معمولا به یک یا چند باتری متصل می‌شوند و شروع به شارژ نمودن باتری‌ها می‌کنند. طبیعی است هرچه میزان آمپر باتری شما بیشتر باشد، باتری مورد نظر ولتاژ بیشتری را ذخیره کرده و پر قدرت‌تر است. اگر می‌خواهید پنل شما برق بیشتری را برای مدت زمان طولانی‌تر در اختیار شما قرار دهد، ظرفیت و تعداد باتری‌های خود را افزایش دهید.

5.اینورتر یا افزاینده ولتاژ

معمولا پنل‌های خورشیدی ولتاژ ضعیفی تولید می‌کنند و نمی‌توان ولتاژ بیشتر از ۱۲ و ۲۴ ولت را درون باتری ذخیره کرد به همین علت نمی‌توان وسایل ۲۲۰ ولتی را به این پنل متصل کرد به همین دلیل شما نیاز به یک افزایش دهنده ولتاژ دارید تا برق ۱۲ یا ۲۴ ولت باتری را به ۲۲۰ ولت تبدیل کرده و مانند برق شهری از آن استفاده کنید. هرچه آمپر و وات خروجی اینورتر شما بیشتر باشد، برق قوی‌تری خواهید داشت.

6.گارانتی

بهتر است به سراغ برندهایی بروید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند، تا در صورت وجود هر گونه مشکل از خدمات پس از فروش انها بهره ببرید. این محصولات معمولا از کیفیت بالایی برخوردارند؛ زیرا این شرکت‌ها تا از کیفیت محصول خود مطمئن نباشند ان را ضمانت نمی‌کنند.

7.از فروشگاه معتبر تهیه کنید

متاسفانه روزانه حجم زیادی اجناس چینی و تقلبی ارزان روانه بازار می‌شوند که از نظر ظاهری کاملا مشابه جنس اصل هستند. خیلی از فروشنده‌های فرصت طلب این اجناس را به قیمت اصلی به مشتری قالب می‌کنند. پس اگر می‌خواهید کلاه سرتان نرود، حتما از فروشگاه معتبر تهیه کنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید پنل خورشیدی مورد نظر خود را خریداری کنید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین نمونه‌های پنل خورشیدی باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با مراجعه به فروشگاه تک اینورتر میتوانید بسته به نیاز خود انواع پنل خورشیدی رو ببینید و اقدام به تهیه فرمایید.

 

 

کلام آخر

مهمترین عامل در انتخاب پنل خورشیدی خدمات پس از فروش شرکت ارائه دهنده آن است. از آنجا که فناوری مورد استفاده برای ساخت پنل خورشیدی جدید است، تعداد کمی از افراد  مسلط به این مباحث هستند و بدون دانش کافی اصلاً مناسب نیست که به آن روی آورند. بنابراین در اولین قدم قبل از سفارش، تمام شرایط گارانتی شرکت و خدمات پس از فروش را بررسی کنید. میتوانید از مشاوره تخصصی کارشناسان تک اینورتر در این زمینه بهره بگیرید.

در مرحله بعدی برای انتخاب یک پنل خورشیدی، میزان برق دهی مورد نیاز خود را تعیین کنید. میزان بودجه شما نیز فاکتور بسیار مهمی در هنگام انتخاب صفحه خورشیدی است. در نهایت، به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد امکانات پنل و شرایط لازم برای ارتقا، سیستم، میزان تولید سالانه برق، امکان فروش برق تولیدی و نصب و راه اندازی آنها فراموش نکنید.

5/5 - (6 امتیاز)
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • علی ظهرابی 5 سپتامبر 2023 / 1:08 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر وشادی
    من چهار عدد پنل بزرگ، چهار عدد باطری و کنترل پنل دارم و عاجزانه خواهش میکنم راهنمایی کنید جه اینورتری مناسب هست که بتونم یک پمپ 100متر را روشن و استفاده کنم.
    0سلاموقتتون بخیر وشادی
    من چهار عدد پنل بزرگ، چهار عدد باطری و کنترل پنل دارم و عاجزانه خواهش میکنم راهنمایی کنید جه اینورتری مناسب هست که بتونم یک پمپ 100متر را روشن و استفاده کنم. 9132238990

    • admin 6 سپتامبر 2023 / 10:39 ق.ظ

      سلام و درود بر شما کاربر گرامی.

      بله حتمن اطلاعات شما ثبت شد، منتظر تماس کارشناسان فروشگاه برق خورشیدی تک اینورتر باشید.

      با آرزوی موفقیت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *