محبوبیت پارکینگ های خورشیدی

 
پارکینگ خورشیدی یک سیستم نوآورانه و محبوب است که از پنل های خورشیدی فتوولتائیک به عنوان سقف پارکینگ اتومبیل‌ها، استفاده می‌کند. یکی از کاربردهای چند منظوره نیروگاه های خورشیدی در محیط های صنعتی، ادارات و ساختمان های مسکونی تامین انرژی ساختمان ها و شارژ خودروهای برقی در منزل و ایجاد سایه برای خودروها می باشد. پارکینگ های خورشیدی این روزها به طور فزاینده ای محبوب شده اند. طراحی پارکینگ‌های خورشیدی براساس یک سازه ثابت و بادوام برای نگهداری پنل‌های خورشیدی می باشد و انرژی تولید شده از این پنل ها به شبکه برق سراسری تزریق می شود و یا در محل برای مصارف الکتریکی ذخیره می شود. ماهیت ثابت و بدون حرکت پارکینگ‌های خورشیدی، باعث اطمینان بیشتر به آنها می شود.

نحوه کار پارکینگ های خورشیدی

یک پارکینگ خورشیدی با استفاده از نیروی خورشید برای تولید برق کار می کند. پارکینگ با پنل های خورشیدی پوشیده شده است که نور خورشید را به برق دی سی تبدیل می کند. این برق را می توان از طریق یک اینورتر به برق متناوب تبدیل کرد و برای روشن کردن چراغ ها، ایستگاه های شارژ EV و سایر تجهیزات الکتریکی استفاده کرد. با وجود چالش‌های مرتبط با پارکینگ‌های خورشیدی، بسیاری از کسب‌وکارها و مدیران تأسیسات این فناوری را پیاده‌سازی کرده‌اند.

انواع پارکینگ خورشیدی کدامند؟

بسته به سقف پارکینگ، سازه هایی که پنل های خورشیدی روی آنها نصب می شود به 3 نوع طبقه بندی می شوند:

1. پارکینگ خورشیدی یک طرفه یا Mono Pitch

این مدل دارای سطح شیبدار است. زاویه سقف باید به گونه ای باشد که دید منفی برای محیط و افراد ایجاد نکند و سایه خودرو را کم نکند.
 
محبوبیت پارکینگ های خورشیدی
 

2. پارکینگ خورشیدی دوطرفه یا Duo Pitch

پارکینگ خورشیدی Duo-pitch دارای دو ردیف سقف رو به روی هم به شکل V است. زاویه شیب سقف نیز باید به گونه ای باشد که اثر منفی ایجاد نکند و سایه خودرو را کم نکند.
 

 

3. پارکینگ خورشیدی طاق بشکه‌ای یا Barrel Arch

پارکینگ خورشیدی طاق بشکه ای دارای سقف منحنی با زوایای شیب متفاوت در نقاط مختلف است. ازآنجاک ه، سازه‌ها به صورت خم هستند، هیچ مشکلی در سایه‌اندازی وجود ندارد و مانند سازه‌های Mono-pitch و Duo-pitch با‌توجه به زاویه شیب احداث می‌ گردند.
 

 

مزایای راه اندازی پارکینگ خورشیدی

  • پوشش محیط پارکینگ
  • تامین انرژی مجتمع پارکینگ با انرژی خورشیدی
  • کاهش هزینه های برق
  • انتقال برق مازاد تولیدی به شبکه سراسری
  • مقاومت بالای پنل های خورشیدی در شرایط مختلف آب و هوایی
  • کاهش دمای محیط پارکینگ و تهویه بهتر
  • و…

پروژه برق خورشیدی و اضطراری 11 کیلووات روزانه رستوران قو سفید

جمع بندی

پارکینگ خورشیدی مزایای زیادی را ارائه می دهد که پارکینگ سنتی نمی تواند با آنها مطابقت داشته باشد. از صرفه جویی در هزینه گرفته تا مزایای زیست محیطی، پارکینگ های خورشیدی یک راه حل انرژی پایدار ارائه می دهند که به طور فزاینده ای در صنعت پارکینگ محبوب است. در حالی که چالش‌هایی با این فناوری وجود دارد، پیشرفت‌ها در فناوری خورشیدی و مشوق‌های دولتی به مقرون‌به‌صرفه‌تر و جذاب‌تر کردن پارکینگ با انرژی خورشیدی برای کسب‌وکارها و مدیران تسهیلات کمک می‌کند. با ادامه حرکت جهان به سمت انرژی های تجدیدپذیر، این اطمینان وجود دارد که پارکینگ های خورشیدی به بخش مهمی از صنعت پارکینگ تبدیل خواهند شد.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *