دوربین مدار بسته خورشیدی چیست؟

امروزه با افزایش مصرف برق و بحث صرفه جویی، یافتن راه هایی برای کاهش مصرف انرژی یا راه های جایگزین اهمیت زیادی پیدا کرده است. در دنیای امروز از روش های متعددی برای حذف استفاده از کابل و امثال آن وجود دارد. یکی از مواردی که در این دهه ها توجه بسیاری از تولیدکنندگان را به خود جلب کرده استفاده از انرژی خورشیدی است. در این مقاله شما را با دوربین خورشیدی و ویژگی ها و قابلیت های آن آشنا می کنیم. لطفا تا انتهای این مطلب با تک اینورتر همراه باشید.

دوربین مداربسته خورشیدی چیست؟

اگر خواسته باشیم یک تعریف از دوربین مداربسته خورشیدی (Solar CCTV) داشته باشیم، دوربینی است که از طریق پنل های خورشیدی  که در کنار آنها قرار گرفته است در طول روز انرژی خورشید را دریافت کرده و در شرایط بد آب و هوایی و یا در شرایطی که کابل کشی مشکل باشد یا اگر بخواهیم در مصرف برق صرفه جویی کنیم از انرژی خورشیدی برای راه اندازی دوربین های مداربسته استفاده می کنیم. با توجه به اینکه مصرف بی رویه برق و انرژی طبیعی برای نسل آینده نگران کننده است، این روش برای صرفه جویی بسیار مناسب است. “دوربین مداربسته خورشیدی” عمر طولانی دارد و این نوع دوربین مداربسته با سیم کارت و رم سازگاری نیز دارد.
 

 

مزایای دوربین مداربسته خورشیدی چیست؟

استفاده از دوربین مداربسته خورشیدی یا بدون برق مزایای زیادی برای شما دارد. این مزایا عبارتند از:

1.قابل استفاده در هر شرایط مکانی

از آنجایی که دوربین های مداربسته خورشیدی برای نصب نیازی به کابل برق ندارند، می توان آن ها را به راحتی در هر مکانی نصب کرد. این به دوربین های مداربسته کمک می کند تا در مکان هایی که دسترسی به برق وجود ندارد استفاده شود و امنیت بیشتری را ایجاد کند.

2.طول عمر بالا

وسایل مورد استفاده در دوربین های مداربسته خورشیدی مانند پنل های خورشیدی به دلیل حداقل استهلاک باعث افزایش طول عمر دوربین های مداربسته خورشیدی می شود. بنابراین، اگر از این نوع دوربین ها به درستی استفاده کنید، می توانید با خیال راحت برای مدت طولانی نگران تعمیر یا آسیب دیدن دوربین خورشیدی خود نباشید!

3.در تمام ساعات شبانه روز قابل استفاده است

همانطور که در بالا توضیح دادیم، به دلیل استفاده از منبع تغذیه پشتیبان، عملکرد دوربین خورشیدی پایدار است و در مواقعی که نور خورشید وجود ندارد، به خوبی کار می کند. همچنین این نوع دوربین های مداربسته مشکل قطعی برق که باعث اختلال در عملکرد دوربین های مداربسته معمولی میشود را ندارند.

4.جابجایی آسان

دوربین مداربسته خورشیدی امکان جابجایی و نصب تجهیزات را از محل قدیمی به محل جدید فراهم می کند. به دلیل عدم وجود سیم و کابل برق، امکان جابجایی دوربین خورشیدی به راحتی وجود دارد.

5.سازگاری با طبیعت

برای تولید برق در نیروگاه ها باید از انواع مختلفی از سوخت های فسیلی استفاده شود. استفاده از سوخت های فسیلی منجر به تخریب طبیعت، تخریب محیط زیست و آلودگی آن می شود. اما در دوربین مداربسته بدون برق، از آنجایی که از انرژی پاک مانند نور خورشید استفاده می شود، هیچ آسیبی به طبیعت وارد نمی کند.

6.عمر باتری دوربین مداربسته خورشیدی

دوربین های خورشیدی که با یک پنل خورشیدی در بالای آنها شارژ می شوند، عمر باتری طولانی و خوبی دارند و برای استفاده در مکان هایی که برق وجود ندارد طراحی شده اند و این بدان معناست که پنل خورشیدی این دوربین های مدار بسته می تواند برق مورد نیاز برای کارکرد دوربین را در طول روز تامین کند و همچنین می تواند باتری دوربین را بدون مشکل شارژ کند.

اجزای دوربین مداربسته خورشیدی

  • دوربین مداربسته
  • پنل آفتابی برای تولید برق
  • منبع ذخیره انرژی
  • جعبه کنترل کننده دوربین

موارد مصرف دوربین مداربسته بدون برق

بیشتر مدل های دوربین مداربسته خورشیدی از استاندارد IP66 پشتیبانی می کنند. بنابراین در هر شرایط آب و هوایی مانند باران، آفتاب، برف، مه و … به خوبی کار می کند و هیچ گونه اختلالی در عمکرد دوربین مدار بسته بدون برق شما ایجاد نمیشود. از این رو دوربین های مداربسته خورشیدی در انواع محیط ها مانند مناطق کشاورزی، مناطق کوهستانی با جاده های صعب العبور که امکان برق رسانی در آنها وجود ندارد، منازل مسکونی، باغ ویلای شخصی، کارخانه های صنعتی و … استفاده می شود. از طرفی سنسور مادون قرمز به کار رفته در ساخت این دوربین ها در رده دوربین های دید در شب قرار می گیرد که آن را برای استفاده در محیط هایی با نور ناکافی مناسب می کند.
 


 

انتقال تصاویر در دوربین مداربسته خورشیدی چگونه است ؟

انتقال تصاویر در این دوربین های مداربسته به صورت بی سیم بوده و برای نظارت راحت تری بر محیط، می توان این تصاویر را از طریق Hotspot به گوشی هوشمند منتقل کرد. علاوه بر این قابلیت می توانید به مودم متصل شوید یا از سیم کارت برای اتصال به اینترنت استفاده کنید و در هر کجا که از اتصال اینترنت استفاده می کنید از دوربین مداربسته تصاویر را دریافت کنید و موقعیت مکانی خود را از راه دور مانیتور و کنترل کنید.

در صورتی که امکان اتصال به دوربین مداربسته با روش های فوق برای گرفتن تصاویر وجود ندارد، می توانید کارت حافظه micro SD تا ظرفیت 32 گیگابایت را که در درگاه دوربین تعبیه شده است قرار دهید، تا به عنوان یک روش پستیبان گیری تصاویر را در مواقعی که امکان اتصال به دوربین وجود نداشته باشد درون آن ذخیره کرد و در فرصتی مناسب به بازبینی تصویر ضبط شد پرداخت.

کلام آخر

دوربین های مداربسته بدون برق که به آنها دوربین مداربسته خورشیدی نیز گفته می شود، نسل جدیدی از سیستم های نظارتی هستند که به منبع تغذیه انرژی خورشیدی وصل می شوند. این دوربین ها به شما این امکان را می دهند که بدون وقفه نظارت تصویری داشته باشید بدون اینکه نگران منبع تغذیه و کابل باشید. در طراحی دوربین های خورشیدی اغلب از باتری های استثنایی استفاده می شود که احتمال قطع شدن و عدم برق رسانی به دوربین را به صفر می رساند. زیرا اکثر این باتری ها می توانند به مدت 7 روز بدون نیاز به نور خورشید دوربین را تغذیه کنند.

5/5 - (4 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *