تحقیق درباره ی پنل خورشیدی

 

تعریف پنل خورشیدی

پنل خورشیدی سیستمی است که انرژی نور خورشید را دریافت و به انرژی الکتریسته تبدیل می کند و این سیستم در مصرف تجاری یا مسکونی قابل استفاده است. صفحه ی خورشیدی یا پنل خورشیدی از مونتاژ سلول‌های خورشیدی به وجود می‌آید.

چطور پنل خورشیدی برق تولید می کند؟

بیایید یک بار برای همیشه آنقدر ساده این مساله باز کنیم که دیگر برای کسی جای سوال باقی نماند که چطور پنل خورشیدی برق تولید می کند؟

?️همانطور که میدانید و یا بعد از خواندن این جمله خواهید دانست، جریان الکتریسیته به علت به حرکت درآمدن الکترونها در ماده ایجاد می شود. یعنی اگر ما با هر روشی بتوانیم الکترون ها را در یک ماده به حرکت درآوریم توانسته ایم جریان الکتریسته تولید کنیم. (حالا هر روشی حتی تهدید و زور!)
?️اما خب الکترون های گرامی به همین راحتی ها از جای خود نقل مکان نمی کنند و باید برای رسیدن به این هدف، شرایطی را برایشان مهیا سازیم.
درحالت عادی با ایجاد اختلاف پتانسیل بین دو نقطه، الکترون ها را تشویق به حرکت، از سمت پتانسیل بیشتر به سمت پتاسیل کمتر می کردیم؛ اما درباره بحث انرژی خورشیدی قضیه متفاوت است.
?️در پنل های خورشیدی جابه جایی الکترون ها دلیل دیگری دارد. در ساخت سلول های خورشیدی از مواد نیمه رسانا با ترکیبی استفاده می شود که الکترون های آزاد و حفره های خالی به میزان مناسب در آن وجود داشته باشد.
اینجا نور خورشید است که الکترون ها را ترغیب به جدا شدن از جای خود و رفتن به حفره ای دیگر می کند.
قائدتا الکترونی دیگر نیز باید جای خالی الکترون قبلی را پر کند. با همین روال الکترون ها در ماده جاری شده و جریان الکتریسیته برقرار می شود. ساده گفتم؟

 

تحقیق درباره ی پنل خورشیدی
 

تحقیق در مورد انواع پنل خورشیدی

در کل دو نوع پنل خورشیدی وجود دارد و اجزای تشکیل دهنده پنل های خورشیدی اغلب سیلیکونی اند. و شامل:

1-مونوکریستالین یا پلی کریستالین (یا مولتی کریستالین)

2-سیلیکون بی شکل

این سه نوع جزء سازنده با توجه به قیمت، طول عمر و بازده پنل های متفاوتی تولید میکنند. پنل های خورشیدی نوع اول که از مونوکریستالین ها یا پلی کریستالین ها ساخته میشوند بین 12 تا 19 درصد بازده دارند و پنل های نوع دوم از سیلیکون بی شکل ساخته میشوند، که از کنار هم قرار گرفتن سلول های بی شکل به وجود آمده است.

پنل های خورشیدی CIS (شامل مس، ایندیم، سلنیم) و CIGS (شامل مس، ایندیم، گالیم، سلنیم) و CdTe (شامل کادمیم تلورید) از نوع دوم هستند.

تحقیق در مورد آینده این صنعت

آینده ی تکنولوژی و محیط زیست وابسته به انرژی های تجدید پذیر خصوصا انرژی خورشیدی است‌. شما می توانید با تولید انرژی خورشیدی که جزء انرژی های پاک به حساب می آید، هم اکنون و هم برای نسل های آینده از محیط زیست محافظت کنید. هر سیستم برق خورشیدی که نصب می کنید میزان مصرف سوخت های فسیلی مورد نیاز برای تولید برق را کاهش می دهید، که به نوبه خود باعث کاهش آلاینده های موثر در گرم شدن زمین می شود.

سازه پنل خورشیدی

اگر از تعداد زیادی پنل خورشیدی استفاده می‌کنید باید سازه مخصوص استفاده کنید. سازه پنل خورشیدی باید در مقابل باد استحکام داشته باشد و پنل خورشیدی را در یک زاویه مشخص (این زاویه در ایران ۳۵ درجه بالاتر نسبت به سطح افق است) ثابت کند.

نکته: سازه خورشیدی باید ضدزنگ باشد تا در فصول مختلف سال امکان نگهداری پنل خورشیدی را داشته باشد.

 

مشاوره خرید پنل خورشیدی از تیم تک اینورتر

5525 3391 021​
09125009901

خورشیدی کردن منزل

بعضی از دوستان برق دارند و می‌خواهند با خورشیدی کردن خانه از قبض برق خلاص شوند!
خورشیدی کردن خانه بخش‌های مختلفی دارد. اگر قرار باشد فقط روز استفاده داشته باشید، یعنی به صورت آنلاین هر مقدار تولید می‌شود را استفاده کنید ، هزینه سیستم خیلی پایین و مقرون به صرفه است. مثل پمپ‌های شناور خورشیدی که هزینه بسیار پایینی دارند.

بخش دیگر سیستم خورشیدی مربوط به ذخیره برق خورشیدی است. در این مدل باتری وجود دارد و دلیل عمده گرانی این سیستم همین باتری‌ها است. تقریبا نصف هزینه کل سیستم مربوط به باتری است که باید هر چند سال همین هزینه را مجدد پرداخت کنید تا باتری ها تعویض شوند( همین مقدار هزینه به شرط نبود تورم?)

مدل دیگری در سیستم خورشیدی وجود دارد که در آن سیستم خورشیدی برق تولید می‌کند و آنلاین برق تولید شده را به شبکه سراسری برق می‌فروشد.

 

 کلام آخر

تک اینورتر سالهاست در زمینه انرژی خورشیدی فعالیت دارد و سیستم برق رسانی از طریق پنل خورشیدی را برای مردم عزیز ایران طراحی و اجرا می‌کند؛ شما عزیزان در هر استانی که باشید میتوانید تجهیزات انرژی خورشیدی را از طریق تک اینورتر تهیه کنید. تک اینورتر همه روزه لوازمی که خریداری شده است را از طریق باربری یا سایر روشهای ارسال که توسط شما عزیزان تعریف می شود به مقصد می رساند. امیدواریم این مقاله به محققین این رشته و حرفه کمک شایانی بکند.

 

سوالات متداول پیرامون این تحقیق

تاریخچه پنل خورشیدی

توسعه انرژی خورشیدی به بیش از ۱۰۰ سال قبل برمی گردد. در روزهای اولیه ، انرژی خورشیدی در درجه اول برای تولید بخار مورد استفاده قرار می گرفت و سپس می توان برای رانندگی ماشین آلات استفاده کرد. اما تا زمان کشف ” اثر فتوولتائیک ” توسط ادموند بکرل بود که امکان تبدیل انرژی الکتریکی خورشید به نور خورشید را فراهم می آورد. سپس کشف بکرل منجر به اختراع اولین سلول خورشیدی اصلی توسط چارلز فریتس شد که با پوشاندن ورق های سلنیوم با یک لایه نازک طلا تشکیل شد. و در این مرحله دستگاهی بوجود می آید که امروزه به عنوان صفحه خورشیدی می شناسیم .

آیا پنل های خورشیدی می توانند کل خانه را تأمین کنند؟

له ، صفحات خورشیدی می توانند کل خانه را تأمین کنند. هنگامی که با یک نصب کننده خورشیدی تماس می گیرید ، به شما کمک می کنند تا سیستم خورشیدی خود را اندازه کنید بنابراین تمام یا بیشتر نیازهای الکتریکی شما را پوشش می دهد. هرچه مصرف برق شما بیشتر باشد ، به سیستم پنل خورشیدی بزرگتری نیاز دارید تا خانه خود را تأمین کنید.

هدف از این نوشته و تحقیق در مورد پنل خورشیدی؟

آشنایی بیشتر شما عزیزان با این موهبت الهی ،چراکه با وجود پنل های خورشیدی، دیگر نیازی به پرداخت هزینه های سنگین نصب دکل و کابل کشی نیست. پنل خورشیدی قطعا ارزان تر است و اگر درست نگه داری شود ، تا سه دهه قابلیت تولید انرژی دارد.

5/5 - (3 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *