ابعاد و اندازه استاندارد پنل خورشیدی

ابعاد پنل های خورشیدی چقدر است؟

سیستم‌های پنل خورشیدی به طور فزاینده‌ای در پشت بام‌ها در سراسر کشور دیده می‌شوند، اما اگر از سقفی بالا نروید، تشخیص بزرگی پنل‌های خورشیدی ابعاد و وزن آن‌ها دشوار است. در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم اندازه پنل خورشیدی، وزن پنل خورشیدی، و اینکه آیا سقف شما مناسب تجهیزات خورشیدی هست یا خیر را، درک کنید.

نکات کلیدی در مورد اندازه پنل های خورشیدی

  • پنل های خورشیدی تقریباً 152 سانتی متر طول و 91 سانتی عرض دارند، به همراه برخی از تغییرات کوچک توسط سازنده
  • پنل های خورشیدی معمولاً هر کدام حدود 18 کیلوگرم وزن دارند.
  • در نصب ابعاد های مختلف پنل خورشیدی از متخصصین ماهر تک اینورتر بهره ببرید.

بزرگی پنل های خورشیدی

اندازه متوسط پنل های خورشیدی مورد استفاده در تاسیسات خورشیدی روی پشت بام تقریباً 165 سانتی متر در 99 سانتی متر یا 5.4 فوت در 3.25 فوت است. از برندی به برند دیگر تفاوت هایی وجود دارد، و اگر در حال نصب یک سیستم پنل خورشیدی در مقیاس بزرگ (مانند یک انبار یا ساختمان شهرداری) هستید، پانل های شما نزدیک به 6 فوت یا 182 سانتی متر به طور تقریبی طول خواهند داشت. (این پنل های خورشیدی تجاری شناخته می شوند.)

 

 

 

هر پنل خورشیدی از سلول های فتوولتائیک خورشیدی (PV) منفرد تشکیل شده است. سلول های PV در اندازه استاندارد 156 میلی متر در 156 میلی متر هستند که تقریباً 6 اینچ طول و 6 اینچ عرض دارد. اکثر پانل های خورشیدی برای تاسیسات خورشیدی پشت بام از 60 سلول خورشیدی تشکیل شده اند، در حالی که استاندارد تاسیسات خورشیدی تجاری 72 سلول است (و می تواند تا 98 سلول یا بیشتر باشد).

 

مشاوره خرید پنل خورشیدی از تیم تک اینورتر

5525 3391 021​
09125009901

سیستم پنل خورشیدی بر روی پشت بام

اگر اندازه یک پنل خورشیدی متوسط 165 در 99 سانتی متر باشد، چگونه به یک سیستم پنل خورشیدی با اندازه کامل روی پشت بام تبدیل می شود؟

اندازه سیستم 6 کیلووات (کیلووات) را در نظر بگیرید. اگر یک سیستم 6 کیلوواتی با 20 پانل با اندازه متوسط نصب کنید، سیستم شما احتمالاً تقریباً 822 cm عرض در 396 cm طول خواهد داشت. این فرض را بر این می‌گذارد که پانل‌های شما را می‌توان نزدیک به هم قرار داد و هیچ مانعی روی سقف شما وجود ندارد – در واقع، معمولاً به فضای کمی بیشتر از آن نیاز دارید تا شکل و جهت منحصر به فرد سقف خود را در نظر بگیرید.

نکته مهم این است که نحوه طراحی سیستم پنل خورشیدی شما بر قیمتی که برای خورشیدی کردن می پردازید تأثیر می گذارد؛ یک راه اندازی ساده تر و فشرده تر تقریباً همیشه هزینه کمتری نسبت به نصب پیچیده تر دارد.

وزن پنل های خورشیدی

درک وزن پنل های خورشیدی عامل مهم دیگری است که باید در نظر داشته باشید. اگر قصد نصب یک سیستم خورشیدی روی پشت بام را دارید، دانستن وزن پنل خورشیدی بهترین راه برای اطمینان از اینکه سقف شما می تواند نصب کامل را ساپورت کند یا خیر، است.

EnergySage مشخصات محصول 10 برند برتر پنل خورشیدی را که اغلب به صاحبان خانه در بازار انرژی سیج خورشیدی ارائه می‌شود، بررسی کرد و وزن پنل‌های خورشیدی استاندارد 60 سلولی مسکونی آنها را مقایسه کرد. در حالی که تغییراتی از برندی به برند دیگر وجود دارد، وزن اکثر پانل ها در حدود 40 پوند است. به بعضی از این موارد در جدول زیر اشاره شده است.

( پوند (pound) معادل 0.4535923704 کیلوگرم (kilogram) )

“lbs”، مخفف libra ، مخفف رایج است که در بیان پوند استفاده می شود.

 

آیا سقف شما می تواند از یک سیستم پنل خورشیدی پشتیبانی کند؟

با دانش اندازه پنل خورشیدی و وزن پنل خورشیدی، می‌توانیم محاسبه‌ای در مورد وزن کل یک سیستم پنل خورشیدی انجام دهیم – که به نوبه خود می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا سقف شما می‌تواند از یک سیستم پانل خورشیدی جدید را ساپورت کند یا خیر.

در یک تاسیسات خورشیدی 6 کیلوواتی که از 20 پنل خورشیدی تشکیل شده است، پنل ها به تنهایی تقریباً 800 پوند (20 پانل در 40 پوند) وزن خواهند داشت. بر اساس محاسبات ما در بالا، می دانیم که همین سیستم 352 فوت مربع دارد که وزن آن 2.3 پوند بر فوت مربع (800 پوند ÷ 352 فوت مربع) است. هنگامی که سخت افزار نصب و سایر تجهیزات را برای پانل های خود وارد می کنید، وزن کل به 3-4 پوند در هر فوت مربع نزدیک می شود.

سقف خانه های جدیدتر می توانند به طور قابل توجهی بیش از 3 پوند به ازای هر فوت مربع وزن را تحمل کنند. با این حال، اگر سقف قدیمی‌تری دارید یا به هر طریقی نگران این هستید که آیا سقف شما می‌تواند وزن اضافی پانل‌های خورشیدی را تحمل کند، با یک شرکت سقف‌سازی صحبت کنید. یک بازرسی مستقیم سقف می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا وزن اضافی پانل های خورشیدی گزینه مناسبی برای خانه شما است یا خیر.

نصب پنل خورشیدی

اگر قصد نصب پنل های خورشیدی بر روی سقف خود را دارید، پیدا کردن یک نصاب مناسب برای خانه شما ممکن است کمی به هزینه نیاز داشته باشد. می‌توانید از کارشناسان تک اینورتر مشاوره بگیرید  تا به راحتی پیشنهادات متعددی را دریافت کرده و مقایسه کنید.

4.2/5 - (5 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *