درباره پنل خورشیدی Q Cells

پنل خورشیدی Q Cells سری Q.ANTUM پلی کریستال ساخت کره جنوبی و تکنولوژی المان، در توان ۳۳۵ وات و راندمان ۱۷٫۱%.

در تهیه پنل خورشیدی باید به پارامترهای بازده و هزینه و کیفیت توجه داشت، در این بین محصول کره ای Q Cells با قیمت رقابتی و کیفیت بالا و همچنین تکنولوژی مبتکرانه موفق به فروش چشمگیری در بازارهای اروپا و شمال امریکا و اسیا، شده است.

شرکت hanwha soalr  در زمینه ساخت ماژول های فتوولتایک بر اساس نیاز های جامعه جهانی به تامین انرژی، روزانه با تولید  ۴ مگا وات سومین تولید کننده جهانی تعداد پنل خورشیدی است.

خرید اینورتر


در ساخت این ماژول های خورشیدی از تکنولوژی مبتکرانه Q.ANTUM استفاده شده است بطوریکه با پوشاندن یک لایه نازک نانو بر روی سلولها  و منعکس کردن مجدد نور پس از فرایند جذب اولیه ان باعث جذب حداکثری و افزایش راندمان می شود. مزیت دیگر این برند از بین بردن اثر Hot spot heating در سلولهای خورشیدی از طریق بای پس کردن سلولها است. در ادامه اثر سوء این پدیده بر روی پنل خورشیدی توضیح داده شده است.

پنل خورشیدی


   مشخصات کلیدی پنل خورشیدی:

  • راندمان ۱۷٫۱%

  • ساخت کره با تکنولوژی المان و کیفیت رقابتی

  • ۱۲ سال گارانتی تعویض و ۲۵ سال گارانتی راندمان و کیفیت پنل

  • بهترین عملکرد در شرایط نور ضعیف و هوای ابری

  • ایمن درمقابل HOT SPOT

  • انتی PID (پایداری در برابر کاهش پتانسیل)

  • محافظت در برابر اتصال کوتاه

  • تلفات ولتاژی کم نسبت به افزایش دما

  • سازگار با شرایط محیطی خشن (محافطت از خوردگی آمونیاکی و غبارات نمکی)

  • وزن سبک با استفاده از عیار الیاژی الومینیوم پنل

  • دارای استانداردهای ISO4001 _ ISO9001  و استاندار سلامت و ایمنی OHSAS 18001

  • مطابق با گواهی CE اروپا

  • گواهی کلاس A و IEC1215 و IEC 61730


HOT SPOT HEATING:

از مشکلات سیستم سولار اتفاق hot spot است که در مواقعی رخ می دهد که تععداد زیادی از سلولهای خورشیدی با هم سری شده باشند و یکی از انها به دلایلی از جمله (کیفیت پایین سلول یا ترک خوردگی و از همه مهمتر وجود سایه بر روی سلول که ناشی از سایه ساختمانها و پوشش گیاهان اطراف و یا اثار فضولات پرندگان و یا تیره شدن رنگ محافظ پنل ) که بیشتر بصورت بار منفی عمل کرده و هنگام عبور جریان  از سلول معیوب بصورت بار مصرفی ایجاد گرما می کتد .

پنل خورشیدی

اثز HOT SPOT HEATING

از لحاظ مداری سلول خورشیدی بصورت مدار دیودی است که بهم سری شده اند.  در شکل زیر سلول A1 در شرایط STC است و  سلول  A2  که در معرض تغییرات  شدت تابش قرار دارد به بار مصرفی متصل شده اند . اگر جریان فتونی سلول A1 بیشتر از سلول A2 باشد دیود سلول دوم در حالت بایاس مستقیم قرار میگیرد که مشکلی بوحود نمیاید ولی اگر جریان بار مصرفی بیشتر از جریان فتونی تولید شده سلول دوم باشد باعث بوجود امدن جریان منفی و در نتیجه ایجاد ولتاژ معکوس بر دو سر دیود D2 می شود که بصورت گرما و تلفات ظاهر می شود.

پنل خورشیدی

برای رفع این مشکل از بای پس کردن دیود ها و از بین بردن ولتاژ منفی بر دو سر دیود در پنل ها استفاده می کنند. شکل زیر مقایسه ای برای دو حالت بای پس و بدون بای پس است.

لینک دریافت کاتالوگ محصول



خرید پنل خورشیدی  پلی کریستال Q Cells

 

سوالات متداول پیرامون پنل خورشیدی Q Cells

شرایط محیطی برای پنل خورشیدی Q CELL به چه صورت میباشد؟

در واقع اساس کار پنل خورشیدی Q CELL در هوای آفتابی ، به طور مستقیم با نور آفتاب ، در جاهای گرم انجام می شود و به برق تبدیل می شود و در هوای سرد و آفتابی شرایط جوی برای نصب پنل خورشیدی قرار می گیرد و بیش ترین راندمان را خواهد داشت .

از مزیت های این نوع پنل یک مورد را ذکر کنید؟

همچنین از دیگر مزیت های پنل خورشیدی Q Cell دارا بودن Hot spot protection می باشد.

Hot Spot چیست؟

داغ شدن موضعی یا (Hot- spot Heating) زمانی رخ می دهد که تعداد زیادی سلول خورشیدی با هم سری شده باشند و یک سلول به دلایلی مانند: تفاوت های ناشی از ساخت سلول در کارخانه یا افت کیفیت (مثلا ترک خوردگی های مویرگی) سایه افتادن ( سایه ناشی از ساختمان ها، پوشش گیاهی اطراف یا غیره، افتادن برگ درختان روی پانل، آثار پرندگان، تیره شدن رنگ محفظه پانل و …) درجه حرارت بالاترجریان کمتری داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *