پنل خورشیدی در شب

سیستم پنل خورشیدی در شب چطوری برق تولید میکنه ؟

پنل های خورشیدی به شما این امکان را می دهند که از انرژی پاک و تجدیدپذیر خورشید استفاده کنید و به طور بالقوه قبض برق و همچنین اثر محیطی شما را کاهش دهید. اما آیا پنل های خورشیدی در روزهای ابری یا در فصولی که کمتر از حد مطلوب در معرض نور خورشید قرار می گیرند، کار می کنند؟ برای صاحبان خانه هایی که خارج از کمربند خورشیدی زندگی می کنند، این یک سوال مهم است که قبل از شروع نصب پنل های خورشیدی باید در نظر بگیرند.

در این مقاله، نحوه عملکرد پنل‌های خورشیدی در روزهای ابری، اینکه آیا پنل‌های خورشیدی در شب کار می‌کنند، و چگونه اطمینان حاصل کنیم که همیشه برق در دسترس دارید – حتی زمانی که پنل‌های شما انرژی خورشیدی تولید نمی‌کنند، را بررسی خواهیم کرد.

نحوه کار پنل های خورشیدی در روزهای ابری

پنل های خورشیدی فتوولتائیک (PV) می توانند از نور مستقیم و غیر مستقیم خورشید برای تولید برق استفاده کنند. این بدان معناست که حتی زمانی که هوا ابری است، آنها همچنان می توانند مولد باشند. با این اوصاف، پنل های خورشیدی زمانی که نور مستقیم خورشید را در روزهای آفتابی جذب می کنند، کارآمدترین و پربازده هستند.

در حالی که صفحات خورشیدی حتی زمانی که نور منعکس می شود یا تا حدی توسط ابرها مسدود می شود، هنوز کار می کنند، ظرفیت تولید انرژی آنها کاهش می یابد. به طور متوسط، پنل های خورشیدی 10 تا 25 درصد از توان معمولی خود را در روزهایی با پوشش ابری سنگین تولید می کنند.

با ابرها معمولا باران می آید، و این واقعیتی است که ممکن است شما را شگفت زده کند: باران در واقع به کارکرد موثرتر پنل های خورشیدی کمک می کند. این به این دلیل است که باران هرگونه کثیفی یا گرد و غباری را که روی پنل‌های شما جمع شده است می‌شوید تا بتوانند نور خورشید را به طور مؤثرتری جذب کنند.

آیا پنل های خورشیدی در شب کار می کنند؟

در حالی که پنل های خورشیدی هنوز می توانند در روزهای ابری کار کنند، نمی توانند در شب کار کنند. دلیل این امر ساده است: پنل های خورشیدی به دلیل یک اصل علمی به نام اثر فتوولتائیک کار می کنند که در آن سلول های خورشیدی توسط نور خورشید فعال می شوند و جریان الکتریکی تولید می کنند. بدون نور، اثر فتوولتائیک نمی تواند فعال شود و هیچ نیروی الکتریکی تولید نمی شود.

 

 

یکی از راه‌های تشخیص اینکه آیا پنل‌های شما هنوز هم انرژی تولید می‌کنند، نگاه کردن به چراغ‌های عمومی است. به عنوان یک قانون کلی، اگر چراغ‌های خیابان یا سایر چراغ‌ها خاموش باشند – چه در روزهای ابری و چه در عصر – پنل‌های خورشیدی شما انرژی تولید می‌کنند. اگر آنها روشن هستند، به احتمال زیاد هوا برای سیستم پنل خورشیدی شما بسیار تاریک است.

ذخیره انرژی خورشیدی برای استفاده در روزهای ابری و شب

در طول ساعات اوج نور خورشید، پنل های خورشیدی شما ممکن است بیشتر از نیاز شما انرژی تولید کنند. از این توان مازاد می توان برای تامین برق اضافی در روزهای ابری یا در شب استفاده کرد.

اما چگونه این انرژی را برای استفاده در آینده ذخیره می کنید؟ چند گزینه برای بررسی وجود دارد:

شما می توانید انرژی اضافی را در یک باتری خورشیدی ذخیره کنید.

هنگامی که یک باتری خورشیدی را به تاسیسات خورشیدی مسکونی خود اضافه می کنید، هر برق اضافی را می توان در ساعاتی که در معرض نور خورشید نامناسب قرار دارید، از جمله ساعات شب و در هوای فوق العاده ابری جمع آوری و استفاده کرد.

باتری ها ممکن است به شما این امکان را بدهند که سیستم فتوولتائیک خورشیدی خود را در تمام طول روز اجرا کنید، اگرچه برخی از اشکالات ذخیره سازی باتری وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

 

  • این به کل هزینه سیستم خورشیدی شما می افزاید.
  • باتری ها فضای کمی را اشغال خواهند کرد.
  • اگر بخواهید بیش از چند ساعت برق داشته باشید، احتمالاً به چندین باتری نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال، اگر سیستم شما بیش از 13 کیلووات است، تاسیسات خورشیدی تسلا به دو باتری Powerwall نیاز دارد.

 

کلام آخر

از نظر فنی خیر پنل های خورشیدی در شب انرژی تولید نمی کنند. سلول های فتوولتائیک در پنل های خورشیدی برای ایجاد برق باید نور خورشید داشته باشند. اما این نتیجه نهایی نیست. پنل های خورشیدی دو راه حل غیر مستقیم انرژی شبانه را ارائه می دهند.

پنل های خورشیدی در تمام طول روز به سختی کار می کنند و از خورشید برق تولید می کنند. آنها همچنین از راه حل های انرژی خورشیدی پایدار در شب پشتیبانی می کنند. پس از غروب آفتاب از طریق نت متر و ذخیره باتری خورشیدی می توانید از تولید انرژی آنها بهره مند شوید. بنابراین، وقتی می‌پرسید، پنل‌های خورشیدی در شب چگونه کار می‌کنند؟ این دو راه غیر مستقیمی است که می توانند.

انرژی خورشیدی در حال تغییر روشی است که ما انرژی زندگی خود را تامین می کنیم. اتصال به شبکه برق با اندازه گیری شبکه و ذخیره باتری خورشیدی هر دو به سیستم انرژی خورشیدی شما اجازه می دهند تا در زمان استراحت پانل های خورشیدی شما برق را تامین کند—بنابراین می توانید شبانه روزی تکان دهید.

فناوری فتوولتائیک جدید در طول شب هم برق تولید خواهد کرد. طراحی تازه‌‌ی سلول‌‌های فتوولتائیک می‌‌تواند یک‌‌چهارم انرژی تولیدی سلو‌‌ل‌‌های خورشیدی معمولی را در ساعات تاریکی شب تولید کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انرژی‌های نو و تجدیدپذیررشیدی در شب با کارشناسان تک اینورتر تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *