پنل خورشیدی برای منزل

پنل خورشیدی برای منزل

انرژی خورشیدی منبعی رایگان و قدرتمند است که می‌توان از آن بهترین بهره را برد. استفاده از پنل خورشیدی برای منزل یکی از راه‌های مقرون به صرفه تولید برق خانگی محسوب می‌شود که می‌تواند بازدهی بالا و هزینه کمی را در پی داشته باشد. شما می‌توانید با احداث یک سیستم و نیروگاه خورشیدی در منزل توسط پنل های خورشیدی خانگی و تجهیزات جانبی آنها، برق تولیدی را به دولت بفروشید و کسب درآمد کنید. یا می‌توانید برای مصرف شخصی و روشنایی محیط خانه و وسایل برقی مختلف موجود در منزل خود، از آن بهره بگیرید. نصب پنل های خورشیدی برای خانه شما می تواند تاثیر زیادی در کاهش قبض برق شما داشته باشد. از آنجایی که برای سفارش این محصول باید ابعاد و معیارهای زیادی را در نظر بگیرید، ممکن است دچار سردرگمی شوید و در انتخاب درست ناکام باشید.

در این مقاله از فروشگاه برق خورشیدی تک اینورتر قصد داریم به بررسی کامل و جامع پنل خورشیدی برای منزل بپردازیم. اگر شما هم قصد دارید از این پنل‌ها برای تولید برق در خانه شخصی خود استفاده کنید تا انتها با ما همراه باشید.

انواع پنل خورشیدی برای منزل کدامند؟

با توجه به مواردی همچون تعداد روزهای آفتابی و ابری، میزان تابش آفتاب و شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف چندین نوع و مدل از پنل خورشیدی برای منازل تولید و در بازار موجود می‌باشد. این پنل‌ها از سیلیکون ساخته می‌شوند که هر چقدر درصد خلوص سیلیکون یک پنل بالاتر باشد، توانایی و کارایی بهتری و بیشتری دارد. هر کدام از انواع پنل‌ های خورشیدی خانگی دارای ویژگی‌هایی می‌باشند که به بررسی آنها می‌پردازیم.

 

 

● پنل خورشیدی مونو کریستالی برای منزل

یکی از انواع پنل های خورشیدی برای مصارف خانگی و تولید برق در منزل می‌توان به نوع مونو کریستالی اشاره نمود. برای ساخت این مدل پنل از یک عدد کریستال سیلیکونی خالص استفاده می شود که توان بالایی دارد و برای خانه‌هایی که از تابش آفتاب زیادی برخوردار هستند بسیار مناسب است. این پنل‌ها برای منزل نیاز به فضای کمی می‌باشند و مساحت زیادی را اشغال نمی‌کنند.

پنل خورشیدی مونوکریستال 150 وات OSDA-isola مدل ODA150-18-M

● پنل خورشیدی پلی کریستالی برای منزل

این نوع پنل‌ها از چند عدد کریستال سیلیکونی ساخته می‌شوند که با یکدیگر ترکیب شده‌اند. بازدهی کمتری به نسبت مدل مونو کریستالی دارند. پنل‌های پلی کریستالی برای خانه به شکل مربع هستند و برای منازلی که تابش آفتاب کمتری دارند گزینه خوبی محسوب می‌شوند. این نوع پنل نیز می‌تواند در اندازه‌های کوچک و فضاهایی با مساحت کم مورد استفاده قرار بگیرد و نصب و جابجایی آن راحت و ساده است.

پنل خورشیدی 280 وات پلی کریستال ایزولا osda isola

پنل خورشیدی برای منزل و انواع سیستم تولید برق

به طور کلی با استفاده از پنل‌های خورشیدی می‌توان از دو روش برق تولید نمود که به شرح زیر می‌باشند:

1- متصل به شبکه On Grid

در این سیستم شما با پنل های خورشیدی خانگی می‌توانید برق تولید نموده و آن را به شبکه برق سراسری تزریق کنید. با این روش شما می‌توانید برق تولیدی را به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ایران (ساتبا) که مجموعه‌ای دولتی محسوب می‌شود، بفروشید.

در سیستم متصل به شبکه، پنل های خورشیدی برای خانه و دیگر تجهیزات مورد نیاز، می‌توانند از 1 تا 200 کیلووات برق تولید کنند. دولت برق تولیدی شما را به مدت 20 سال به صورت تضمینی خرید می‌کند و هرماه درآمد حاصل شده را به حسابتان واریز می‌کند.

2- منفصل از شبکه Off Grid

پنل های خورشیدی برای منزل در این نوع سیستم فقط برق مورد نیاز برای مصرف خانه را تامین می‌کنند. یعنی این پنل‌ها برق را تولید و در باتری ذخیره می‌کنند تا برای مواردی همچون روشنایی لامپ‌ها و تامین برق وسایلی مانند یخچال، تلویزیون و … استفاده شود. بعد از تولید برق توسط پنل های خورشیدی خانگی، دستگاهی به نام اینورتر برق ذخیره شده در باتری را از ۱۲ ولت مستقیم به ۲۲۰ ولت متناوب تبدیل می‌کند تا مناسب برای استفاده در وسایل برقی خانه شود.

نکات خرید پنل خورشیدی برای منزل

قبل از خرید پنل خورشیدی برای تامین برق در منزل، باید مقدار برق مورد نیاز خود را مشخص کنید. شما باید قبل از هر اقدامی هدف خود را از احداث یک سیستم خورشیدی برای تولید برق در خانه تعیین کنید. اینکه برق تولیدی را برای مصرف شخصی و روشن نمودن محیط منزل و وسایل و تجهیزات برقی نیاز دارید، یا قصد دارید با ایجاد یک نیروگاه خورشیدی کوچک برق تولید نموده و آن را به دولت بفروشید و کسب درآمد کنید.

 

 

هنگام خرید پنل خورشیدی برای خانه باید به یکسری موارد توجه ویژه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. مهمترین نکات خرید و راهنمای خرید پنل خورشیدی برای منزل عبارتند از:

1- دقت کنید پنل از بازدهی بالا برخوردار باشد.

2- شرکت و یا مجموعه‌ای که پنل را از آن خریداری می‌کنید باید خدمات پس از فروش داشته باشد.

3- پنل خورشیدی باید از ضمانت خوبی برخوردار باشد.

4- بهتر است ظرفیت پنل بالای 400 وات باشد.

5- به ضریب دمایی پنل توجه کنید. برای مناطق گرمسیری بهتر است پنل‌های خورشیدی با ضریب دمایی کم خریداری شوند.

6- پنل‌های مونوکریستال از کارایی و راندمان بهتری نسبت به پنل‌های پلی کریستال برخوردار هستند.

7- اگر منزل شما در منطقه‌ای است که گرد و خاک و آلایندگی زیادی دارد بهتر است از پنل‌های پلی کریستال استفاده کنید.

8- هنگام حمل و نقل و جابجایی پنل‌ها نهایت دقت را داشته باشید تا به آنها آسیبی وارد نشود.

9- میزان و کیفیت تابش نور خورشید و میزان سایه در منطقه خانه خود را بررسی کنید تا بتوانید بهترین نوع و مدل پنل خورشیدی را انتخاب نمایید.

10- سرعت باد، رطوبت، میزان گرد و غبار و آلودگی در محدوده منزل خود را چک کنید.

11- از برندهای معتبر که دارای سابقه درخشانی در این زمینه هستند استفاده کنید.

12- پنل‌ها مجهز به دیود بای پس باشند و در دمای ۴۰ – تا ۸۰ درجه سانتیگراد عملکرد مناسبی داشته باشند.

پنل های خورشیدی خانگی چه ویژگی هایی دارند؟

پنل های خورشیدی خانگی برای سقف هایی مانند کامپوزیت، آسفالت سیمانی، خاک رس سخت، فلز ایستاده که دارای مواد بادوام و مستحکم هستند بسیار مناسب هستند. برای اینکه خانه شما پنل های خورشیدی قابل استفاده داشته باشد، میزان تشعشعاتی که به سقف می رسد مهم است. هر چه نور مستقیم بیشتری به سقف شما برخورد کند، برق بیشتری تولید می شود. علاوه بر میزان نور خورشید، میزان سایه ایجاد شده توسط عناصر دیگر نیز مهم است.

برای مشاوره در زمینه نصب و خرید پنل های خورشیدی برای منزلتان می توانید از طریق  شماره تماس های شرکت تک اینورتر با همکاران ما در ارتباط باشید.

 

راهنمای خرید پنل خورشیدی برای خانه

بهترین راهنما برای خرید پنل خورشیدی برای خانه و شرایط و نیازهای خاص خود، مشاوره با متخصص در اجرای سیستم های انرژی خورشیدی است. به منظور انتخاب پنل خورشیدی با بهترین کیفیت برای هدف خود، مهم است که محصول را از چندین ابعاد بررسی کنید. پنل های خورشیدی با کیفیت باید با سیستم خانه و زمین مطابقت داشته باشد. باید بسیار کارآمد باشد و نیازهای انرژی شما را با کمترین هزینه برآورده کند. یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید پنل های خورشیدی خدمات پس از فروش شرکت ارائه دهنده آنها می باشد. از آنجایی که فناوری مورد استفاده در ساخت پنل های خورشیدی جدید است، افراد کمی در آن تخصص دارند و انجام آن بدون دانش کافی توصیه نمی شود.

کلام آخر

بهتر است بدانید پنل های خورشیدی میتوانند حل کننده مشکلات موجود در زمینه انرژی خورشیدی، محیط زیست و نیروگاهی باشند و عموما برای مصارف خانگی، مصارف صنعتی، مراکز عمومی، کشاورزی، بالای دکل چراغ راهنمایی در اتوبان ها، پارک ها، ویلای سقف شیب دار کاربرد داشته باشند. ایران کشوری بسیار مناسب برای استفاده از انواع پنل های خورشیدی است. برای انتخاب با کیفیت ترین و مناسب ترین پنل خورشیدی برای خانه خود همین الان با کارشناسان تک اینورتر تماس بگیرید.

سوالات متداول پیرامون پنل خورشیدی برای خانه

اهمیت استفاده از پنل خورشیدی برای خونه را ذکر کنید؟

در طول دهه گذشته، استفاده از پنل خورشیدی روی پشت بام خانه در سراسر کشور گسترش یافته است، زیرا انرژی خورشیدی خانگی به یک سرمایه گذاری بسیار محبوب تبدیل شده است. خانه ها و مشاغل در سراسر کشور در حال گذار از شبکه برق با سوخت فسیلی به سمت اقتصاد انرژی پاک هستند که ناشی از نیاز به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در زمان تغییرات آب و هوایی جهانی است. در میان این دوره اصلاحات انرژی، سیستم های پانل خورشیدی روی پشت بام برای خانه ها با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفت هستند.

پنل خورشیدی مناسب منزلمان را از کجا میتوانیم تهیه کنیم؟

طیف گسترده ای از پنل های خورشیدی در بازار برای کاربران با قیمت هایی برای هر بودجه موجود است. برخی از محبوب ترین پنل ها از SunPower، LG، REC و ... هستند. مقاله ما را در مورد بهترین پنل های خورشیدی سال 2023-2024 بررسی کنید تا در مورد پنل های خورشیدی برتر برای نصب در خانه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا نیاز به تعویض سقف خانه برای نصب پنل خورشیدی است؟

قبل از نصب پنل های خورشیدی، بهتر است سقفی را که در پایان عمر خود قرار دارد، تعویض کنید. چون پنل ها تا 30 سال عمر می کنند و قطعا تمایل نخواهید داشت که آن ها را از بین ببرید. پنل های خورشیدی باید روی سقف هایی نصب شوند که وضعیت مناسبی دارند و در آینده نزدیک نیازی به تعویض نخواهند داشت. با توجه به هزینه نصب مجدد پانل ها بعد از حدود 5 سال، بهتر است قبل از نصب پانل ها ابتدا به فکر تعمیر یا تعویض سقف خود باشید.

بهترین پنل های خورشیدی برای منازل کدامند؟

هنگام تهیه پنل خورشیدی برای خانه باید پارامترهای بی شماری را در نظر بگیرید تا انتخاب مناسبی برای سیستم فتوولتائیک خود داشته باشید. بهترین راه برای پی بردن به هزینه و بهترین نوع پنل مورد نیاز برای خانه شما و شرایط و مصارف خاص شما، مشورت با یک مشاور متخصص در زمینه پیاده سازی سیستم های انرژی خورشیدی است

پنل خورشیدی چند وات برای خانه مناسب است؟

برای تعیین تعداد پنل های خورشیدی مورد نیاز خود، وات مورد نیاز ساعتی خانه خود را تقسیم کنید بر وات پنل‎های خورشیدی تا تعداد کل پنل‎های مورد نیاز خود را محاسبه کنید.

4.5/5 - (54 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *