روشنایی باغ بدون برق چگونه ممکن است؟

روشنایی باغ بدون برق

یکی از موارد مهم در داشتن یک باغ یا باغ ویلا، موضوع برق رسانی آن است. از آنجایی که باغ ویلاها یا باغ ها خارج از محدوده شهر ساخته می شوند، ممکن است از امکاناتی مانند برق و آب محروم شوند. بنابراین باغ ویلا را باید از این نعمت های الهی بهره مند کرد. بنابراین تامین برق یک موضوع مهم و بااهمیت در باغ یا باغ ویلا شما خواهد بود. امروزه همگام با پیشرفت تکنولوژی در ایران و جهان، روش های مختلفی برای تامین برق مصرفی توسعه یافته است. استفاده از سیستم انرژی خورشیدی برای تامین برق باغ ویلا یکی از مهم ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه ها می باشد.

روشنایی بدون برق چگونه است؟

شاید پس از دیدن عنوان این مقاله از خود پرسیده باشید که چگونه می توانیم بدون برق فضای باغ یا حیاط خانه روشن کنیم؟ چنین چیزی چگونه امکان پذیر است؟ این راه حل ها با کمک ابزار و ایده هایی هستند که نه تنها شیک و مناسب هستند، بلکه راه حلی دائمی به حساب می آیند تا برای روشنایی ویلا و باغ نگران پرداخت هزینه های سنگین برق نباشید. در ادامه نحوه عملکرد روشنایی بدون برق را توضیح خواهیم داد، با تک اینورتر همراه باشید.
 


 

اجزای یک سیستم انرژی خورشیدی

یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین نوآوری ها در صنعت تولید انرژی، استفاده از مکانیزم برق خورشیدی است. یک سیستم خورشیدی کامل مجهز به پنل خورشیدی است که وظیفه آن تولید برق از نور خورشید است. (برای اطلاع از قیمت و شرایط پنل های با کارشناسان تک اینورتر تماس بگیرید.) باتری یکی از مهم ترین قسمت های این سیستم است که ذخیره سازی برق را انجام میدهد که بتوان از آن در روزهای برفی و یا در شب استفاده کرد. یکی دیگر از بخش های مهم یک سیستم خورشیدی شارژ کنترلر خورشیدی است که وظیفه آن تبدیل الکتریسیته پنل به برق قابل دریافت توسط باتری است. یکی دیگر از تجهیزات این سیستم اینورتر است که وظیفه آن تبدیل برق باتری به برق قابل استفاده برای لوازم و تجهیزات خانگی از جمله روشنایی باغ، کولر، یخچال و… می باشد.

4 روش مقرون به صرفه برای جایگزینی برق در خانه یا باغ خود با انرژی خورشیدی

شما میتوانید بدون نیاز به پنل های خورشیدی بزرگ و با استفاده از برخی تجهیزات مخصوص انرژی خورشیدی، از این منبع بسیار کارآمد به جای برق استفاده کنید. این راه حل ها مزایای انرژی خورشیدی را با قیمتی مقرون به صرفه به شما ارائه می دهند.

1.چراغ های خورشیدی برای استفاده باغ

لامپ های خورشیدی قابل حمل زیادی وجود دارد که می توانید به راحتی به خانه باغ خود اضافه کنید. مراحل نصب این نوع چراغ ها بسیار ساده است، فقط باید چراغ ها را در محل مورد نظر قرار دهید و از رو به آسمان و خورشید بودن پنل خورشیدی اطمینان حاصل کنید. این دستگاه ها انرژی خورشیدی را در طول روز جذب کرده و از طریق سلول های خورشیدی به الکتریسیته تبدیل کرده و برای استفاده در شب در باتری ذخیره می کنند.

چراغ باغ خورشیدی طراحی بسیار زیبا و کاربردی دارد که بیشترین انرژی خورشیدی را از طریق پنل خورشیدی جذب می کند؛ و همچنین به دلیل طراحی گرد، نور را به زیبایی و در حدود 360 درجه پخش می کند. و برای نصب آن به این شکل عمل کنید. پایه دلخواه چراغ باغ خورشیدی را انتخاب کرده و به محل مورد نظر و رو به نور خورشید قرار دهید. سپس از قسمت مشخص شده چراغ خورشیدی را روی پایه نصب کنید و پیچ ها را محکم کنید، چراغ باغ خورشیدی آماده است.
 


 

2.خورشیدی کردن وسایل آشپزخانه

لوازم کوچک آشپزخانه شما مانند قهوه ساز، توستر، کیک ساز یا ساندویچ ساز یا حتی یخچال شما را می توان بدون اتصال به پریز دیواری راه اندازی و روشن کرد. اگرچه این کار باعث صرفه جویی در هزینه قبض برق شما می شود، و کره زمین همچنان از استفاده از انرژی های تجدید پذیر سود می برد.

3.آب گرم کن خورشیدی

آبگرمکن خورشیدی یک وسیله به صرفه و مفید برای استفاده هر چه بیشتر از انرژی گرمایی خورشید است. با قرار دادن یک صفحه خورشیدی در بالای پشت بام این امکان وجود دارد که از انرژی تجدیدپذیر خورشید بیشترین بهره را ببرید. آبگرمکن خورشیدی عبارت است از دستگاهی با قابلیت مهار نور خورشید و گرم کردن آب لوله کشی، به نحوی که بتوان از آب آن برای استحمام، دوش گرفتن و… بهره برد.

4.لوسترهای خورشیدی

لوسترهای خورشیدی یکی دیگر از بهترین گزینه ها برای روشنایی بدون برق پشتیبان هستند. اما تفاوت مهم آنها با چراغ های خورشیدی زیبایی و تنوع طرح و مدل آنهاست. لوسترهای خورشیدی برای نورپردازی حرفه ای، شیک و مجلل بدون برق مناسب هستند و عمدتاً در فضاهایی مانند آلاچیق، پاسیو، تراس و بالکن استفاده می شوند. البته برای تراس ها و بالکن هایی که مساحت کمی دارند، تراس و چراغ های بالکن دیواری و چراغ های شب آویز بهترین گزینه هستند، زیرا لوسترها انعکاس نور قوی دارند و در بینایی اختلال ایجاد می کنند.

آیا راه اندازی سیستم سولار برای باغ صرفه اقتصادی دارد؟

این سوال ممکن است برای بسیاری از افرادی که قصد نصب پنل خورشیدی و تولید برق را دارند پیش بیاید، آیا ارزش این هزینه را دارد یا خیر؟ در پاسخ باید گفت اگر باغ شما در منطقه ای قرار دارد که به برق دسترسی ندارید و یا دائما با قطعی برق مواجه هستید و این مشکل شما را از دسترسی به دستگاه ها و امکاناتی که با برق کار می کنند باز داشته است، به راحتی می توانید از این روش استفاده کنید.  و علاوه بر تامین نور در باغ یا خانه تان، می توانید در مصرف سوخت فسیلی نیز صرفه جویی کرده و از انرژی پاک استفاده کنید.

بهترین راه تامین برق باغ چیست؟

همان طور که در مطالب بالا هم گفته شد؛ فراهم کردن روشنایی بدون برق کار سخت و مشکلی نیست. این سوال ممکن است برای خیلی از افرادی که میخواهند از برق خورشیدی استفاده کنند پیش بیاید که بهترین راه تامین برق باغ چیست؟ یا کدام راه را انتخاب کنند که از نظر هزینه ای برای آنها بیشتر مقرون به صرفه باشد؟ پاسخ این است که اگر در منطقه ای بدون برق زندگی می کنید یا اگر مکرر با قطع برق روبه رو هستید؛ و همین مشکل دسترسی به دستگاه ها و امکاناتی که با برق کار می کنند را با مشکل مواجه کرده است بهترین راه تامین برق استفاده از سیستم سولار میباشد. که با این کار علاوه بر تامین نور، باعث صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی و استفاده از انرژی پاک می شوید.

کلام آخر

از جمله فعالیت های تک اینورتر می توان به بازرسی و مشاوره محل نصب پنل های خورشیدی اشاره کرد. نکته دیگر اینکه این تیم، طراحی و محاسبات لازم را انجام داده و با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیم می تواند بهترین شرایط را برای راه اندازی سیستم برق خورشیدی در نظر بگیرد. هم چنین بازدهی سیستم برق خورشیدی را افزایش دهد. تک اینورتر در گام بعدی می تواند تامین تجهیزات انرژی خورشیدی شامل انواع پنل ها، اینورترها و سانورترها و نصب و راه اندازی را بر عهده بگیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های سایت تماس بگیرید.

4.8/5 - (5 امتیاز)
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • مهدی قناعتی 26 جولای 2023 / 6:43 ب.ظ

    وقت بخیر
    قیمت لامپ و لوستر خورشیدی رو لطف میکنین؟!
    و همینطور ویدیو برای تست محصول دارین؟!

    • admin 29 جولای 2023 / 12:00 ب.ظ

      سلام و درود.

      بله برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با شماره های سایت تماس بگیرید.

      پایدار باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *