رفع مشکل فن و موتور برق اینورتر شارژر epever up HM

استفاده از موتور برق

یکی از مشکلات شروع تابستان این است که با افزایش دما، مصرف برق نیز افزایش می یابد. شاید برای برخی از افراد تحمل این وضعیت آسان باشد، اما تکرار زیاد این اتفاق باعث ضرر و خسارت های بزرگ و کوچک به کسب و کار هایی می شود که نیازمند برق هستند. بنابراین صاحب کسب و کار های این چنینی به دنبال راهی برای جلوگیری از این وضعیت هستند. برای تامین برق در شرایط اضطراری و هنگام قطع شدن برق می توان از موتور های ژنراتور یا ژنراتور های برق است. نام شناخته شده آن موتور برق است که بیشتر رایج است. سیستم های برق اضطراری به دو گونه طراحی شده اند.
 

 

دسته اول: در دسته اول دستگاه باید به صورت خودکار و در کمترین زمان ممکن قطعی برق را جبران نموده و به مکان مورد نیاز برق برساند. این دسته بیشتر برای دستگاه های حساس و وابسته به برق استفاده می شود. به این منظور از یوپی‌سی در این سیستم استفاده می شود.

دسته دوم: شرایط برق رسانی در دسته دوم متفاوت است. در این نوع، سیستم برق اضطراری به صورت خودکار انجام نمی شود و حتما باید شخصی این کار را انجام دهد. از موتور برق در این دسته و معمولا برای تامین برق آسانسور، پمپ و… استفاده می شود.

نحوه کار کرد موتور برق

موتور برق یا ژنراتور برق، وسیله است که در ازای سوزاندن سوخت از جمله گاز، بنزین و گازوئیل برق تولید می کند. اگر بخواهیم عملکرد آن را دقیق تر توضیح دهیم باید بگوییم پس از مصرف سوخت توسط موتور برق، موتور برق موتور دیگری را به حرکت در می آورد که در نتیجه آن ژنراتور شروع به چرخش میکند و برق تولید می شود.

اجزای سازنده موتور برق

هر موتور برق از چهار جزء مهم و تاثیر گذار در کار تولید برق تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خود را در راستای تولید برق اضطراری به انجام می رساند، که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

موتور: اولین و مهم ترین وسیله در موتور برق، موتور است. این قطعه وظیفه تبدیل سوخت به انرژی مکانیکی را بر عهده دارد.

ژنراتور: پس از موتور قطعه ژنراتور مورد توجه است که پس از دریافت انرژی مکانیکی از موتور آن را به شکل انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

کنترل و تنظیم کننده سرعت: قطعه تنظیم کننده سرعت که به گاورنر نیز معروف است فرکانس برق ژنراتور را تنظیم می کند. برای این وسیله فرکانس مبنایی مشخص شده است که پس از اندازه گیری فرکانس ژنراتور به مقایسه این دو می پردازد و سرعت موتور را تنظیم می کند.

کنترل و تنظیم کننده ولتاژ: متشکل از یک مدار الکتریکی است که پس از دریافت و اندازه گیری ولتاژ ژنراتور آن را با ولتاژی که برایش معین شده است مقایسه می کند.

نکات مهم در هنگام استفاده از موتور برق

  1. موتور برق باید بر روی سطح صاف و با تراز کامل باشد.
  2. به هیچ عنوان موتور برق را در محیط مرطوب به کار نیاندازید.
  3. موتور برق را در محیط بسته قرار ندهید و فضای باز و مناسبی را برای آن در نظر بگیرید.
  4. خط گاز باید شامل دو شیر جداگانه برای قطع و وصل کردن باشد.
  5. از بسته بودن شیر اصلی گاز در هنگام تعمیرات مطمئن شوید.
  6. از سالم بودن شیر گاز اطمینان حاصل کنید.
  7. باید تجهیزات موتور برق را در فاصله یک متری از دیوار قرار دهید.

رفع مشکل فن و موتور برق

امکان خراب شدن و کار نکردن موتور برق وجود دارد اما می توان با رعایت برخی از نکات از خرابی آن، در ادامه هزینه های بالا برای تعویض یا تعمیر آن جلوگیری کرد. این نکات، کاربردی اما بسیار ساده هستند که می توانند عمر تجهیزات موتور برق را افزایش دهند. اما اگر سیستم برق رسانی شما صدمه دید و خدماتی به شما ارائه نکرد باید برای رفع مشکل موتور برق به افراد متخصص و با تجربه مراجعه کنید.

نکات نگه داری از موتور برق

  • در هنگام نیاز تعویض روغن، روغن فیلتر موتور برق را تعویض کنید اما پس از سه بار تعویض روغن باید فیلتر آن نیز عوض شود.
  • زمانی که هر موتور برق می تواند به طور متناوب کار کند ۵ ساعت است. نباید بیشتر از ۵ ساعت از آن استفاده کرد. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که در عوض هر ۵ ساعت کارکرد باید ۲ ساعت به موتور برق استراحت داد.
  • مطمئن شوید که امکان تماس مواد شیمیایی و آب با موتور برق وجود نداشته باشد.
  • تمام اجزای موتور برق را قبل از به کار انداختن و روشن کردن آن چک کنید.
  • هر ۶ ماه یکبار شمع موتور توسط متخصص بررسی شود.
  • هیچگاه سعی نکنید تا برای تعمیر موتور برق از دانش خود استفاده کنید زیرا ممکن است خسارت های جبران ناپذیری به سیستم برق رسانی شما وارد شود.

سانورتر یا اینورتر شارژر

اینورتر شارژر که با نام سانورتر نیز شناخته می شود ترکیبی از چند قطعه است. اینورتر شارژر شامل یک اینورتر، شارژر و سوئیچ انتقال خودکار سیستم خورشیدی است. با افزایش و رشد ذخیره انرژی خورشیدی در سیستم های خورشیدی، این سانورتر ها یا اینورتر شارژر ها مورد توجه بیشتری قرار گرفتند. هر اینورتر شارژری نیازمند یک باتری است و اگر این سانورتر به برق شهری متصل باشد توسط ورودی های آن، باتری ها شارژ می شوند.

 

 

در زمان قطعی برق این اینورتر انرژی ذخیره شده در باتری را که به صورت جریان مستقیم DC به برق AC تبدیل می کند. از اهداف این ابزار می توان به کاهش هزینه و کاهش اتلاف انرژی در کنار کارایی بهتر و بیشتر اشاره کرد.

اینورتر شارژر epever up HM

برند EPever را می توان یکی از معروف ترین و محبوب ترین برند های تجهیزات برق خورشیدی در نظر گرفت. مدل EPever up از اولین سانورتر های این برند است که دارای شارژر کنترلر و اینورتر است‌. تمام مدل های این نوع سانورتر امکان اتصال به برق شهری را دارند و می توان با استفاده از برق شهری یا موتور برق باتری ها را شارژ نمود.

ویژگی های سانورتر  epever up HM

  • اینورتر تمام سینوسی
  • شارژر ۲۲۰ ولت برای شارژ کردن باتری توسط ژنراتور
  • امکان تنظیمات منعطف
  • تعیین الویت های ورودی و خروجی
  • شارژر کنترل با راندمان بالا
4.3/5 - (6 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *