خودروسازی تسلا، انقلابی نو در زمینه پنل های خورشیدی

تسلا اخیرا گام دیگری برای افزایش فروش محصولات انرژی های تجدیدپذیر خود برداشته است. این شرکت قصد داشت یک فضای اختصاصی برای فروش باتری، شارژر و پنل های خورشیدی در 800 فروشگاه Home Depot ایجاد کند که البته در این امر هم با درایت ایلان ماسک موفق بود. خرید SolarCity گام مهمی برای تسلا بود. زیرا اکنون با داشتن پنل های خورشیدی SolarCity می تواند آنها را با باتری های Powerwall خود ترکیب کرده و خدمات کاملی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر ارائه دهد.

دیگر محصول این شرکت که به بازار می آید، سقف خورشیدی تسلا است. ممکن است فرصتی عالی برای فاصله گرفتن از سایر رقبا در صنعت انرژی های تجدیدپذیر باشد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا معتقد است که سقف‌ها مطلوب‌ترین و جذاب‌ترین راه‌حل برای جایگزینی پنل‌های خورشیدی معمولی امروزی هستند. تسلا می خواست همان کاری را انجام دهد که قبلاً در مورد اتومبیل های الکتریکی با اتومبیل های لوکس و مدرن انجام داده بود.

تسلا انقلابی نو در عرصه تجهیزات خورشیدی

پاوروال (Powerwall) نوعی باتری دیواری است که کاربران می توانند از آن به عنوان منبع انرژی پاک در خانه استفاده کنند. این نوع باتری در ابتدا برای خودروهای تسلا طراحی شده بود و بعداً برای افرادی که می خواستند از انرژی خورشیدی در خانه های خود استفاده کنند مؤثر واقع شد. انرژی خورشیدی توسط این سیستم در روز ذخیره می شود و در شب از آن استفاده می شود. یا برای شارژ خودروهای برقی استفاده میشود.

این دستگاه ظرفیت کافی برای مصرف کل خانه را فراهم می کند و در هر زمان می تواند برق خانگی را قطع یا وصل کند و در مواقع قطعی برق نیز می تواند به عنوان منبع تغذیه اضطراری مورد استفاده قرار گیرد.

چگونه پنل های خورشیدی تسلا  کارآمدتر و مقرون به صرفه تر هستند؟

همان طور که تا بدین جا متوجه شدید، تسلا تنها در زمینه خودروسازی فعالیت نمی کند. این شرکت در زمینه طراحی، ساخت و نصب پنل های خورشیدی نیز فعالیت دارد. هم انواع سنتی و هم پنل هایی که شبیه کاشی های سقفی معمولی هستند. در حالی که به نظر می رسد دومی می تواند مسیر جدیدی برای انرژی های تجدیدپذیر باشد، اولی هنوز راه حل اصلی برای صنعت خورشیدی است. تسلا در بروزرسانی جدید خود، کارایی پنل های خود را حدود 10 درصد افزایش داد و قیمت آن را نیز کاهش داد. با توجه به اینکه اندازه و طراحی پنل ها تغییر نکرده است، این افزایش بهره وری پیشرفت قابل توجهی است.

با این حال، همه چیز برای تسلا سولار خوشایند نبوده و چندین پنل خورشیدی این شرکت باعث آتش‌سوزی در چندین مکان از جمله فروشگاه والمارت و انبار آمازون شده است. خوشبختانه این پنل خورشیدی های جدید تسلا این مشکلات را ندارد.

نسل جدید پنل های خورشیدی تسلا

پس از انتشار چندین عکس از نسل جدید پنل های خورشیدی تسلا، ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت اخیرا از سری سوم solarroof رونمایی کرد. به گفته ایلان ماسک، این پنل‌ها که می‌توانند برای سقف‌های جدید یا جایگزینی سقف‌های موجود استفاده شوند، ارزان‌تر از سیستم‌های مبتنی بر خورشیدی فعلی هستند. در واقع، او مطمئن است که این نکته در 80 درصد موارد درست خواهد بود.

برای تولید انرژی بیشتر با پنل‌های خورشیدی جدید تسلا، می‌توان تنها از ۵۰ درصد کاشی‌های پنلی بهره برد تا هزینه‌های مشتریان نیز کاهش یابد. البته این به معنای ارزان بودن قطعات لازم برای مسقف کردن خانه‌ها نیست. در مقابل، شرکت آمریکایی هزینه مورد نیاز را با استفاده از ضمانت 25 ساله حدود 34 دلار برای هر پنل تخمین زده است.

 

 

در حال حاضر تنها مدل Black Glass Tile این پنل ها موجود است اما شرکت سازنده در تلاش است تا به زودی مدل Clay Tile را روانه بازار کند و مدل های دیگر نیز به تدریج به دست مشتریان در سراسر دنیا برساند.

گفته ایلان ماسک

نسل جدید سقف خورشیدی تسلا ارزان تر از قبل و نصب سریعتر است. پنل خورشیدی جدید که Solar Roof Glass نام دارد، اولین نسل از این محصول است که قادر به تولید در مقیاس بزرگ و سودآور برای سازنده خواهد بود. ماسک از سیستم عامل ویندوز به عنوان مقایسه یاد می کند و می گوید: “ویندوز 1 و 2 کارایی خاصی نداشتند.”

کارآفرین مشهور آمریکایی می گوید که نسل جدید پنل های خورشیدی “جان تازه ای به پشت بام خانه ها خواهد آورد”. و دنیایی را متصور می شود که در آن شما “به اطراف نگاه کنید و از پشت بام همه خانه ها انرژی جمع آوری کنید.” او می گوید در آینده خانه های بدون پنل خورشیدی کمی عجیب خواهند بود.

5/5 - (3 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *