بررسی و مقایسه بهترین برندهای پنل های خورشیدی

بسیاری از برندهای معروف الکترونیک در سال های اخیر وارد صنعت پنل های خورشیدی شده اند و به تازه واردان این صنعت پیوسته اند. با گزینه های بسیار زیاد، تعیین بهترین مارک های پنل خورشیدی می تواند دشوار باشد. در واقع انتخاب بهترین برند پنل خورشیدی برای شما بستگی به محل زندگی، گرمای هوا، مقدار فضایی که در اختیار دارید و سایر عوامل دارد.

انرژی خورشیدی از نور خورشید به دست می آید. پنل خورشیدی با تبدیل نور خورشید فوتون ها را به الکتریسیته تبدیل می کند. پنل های خورشیدی در بسیاری از کاربردها مانند کنترل برق دوربین های ترافیکی، چراغ های خیابانی، باغ ها، استخراج ارزهای دیجیتال برای ماینر و… استفاده می شوند.

راهنمای خرید بهترین مارک پنل خورشیدی برای خانه

بهترین راه برای اطلاع از بهترین برند پنل خورشیدی مورد نیاز برای منزل کمک گرفتن و مشورت با یک تکنسین و کاردان فنی سیستم‌های خورشیدی در زمینه اجرای سیستم های خورشیدی است. برای انتخاب بهترین برند پنل خورشیدی برای منزل باید به نکات زیادی توجه کرد که در میان آنها به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم. پنل های خورشیدی برای خانه باید در برابر آلودگی و خوردگی مقاوم باشند، زیرا میزان انرژی خورشیدی را کاهش می دهند.

1.برند Yingli Solar

Yingli Solar به عنوان یکی از برترین برندهای پنل خورشیدی 2.45 گیگاواتی، متعهد به ارائه پنل های باکیفیت به مصرف کنندگان شناخته شده در سراسر جهان است. این شرکت بیش از 15 سال تجربه تولید صفحه خورشیدی در سه کشور آمریکا، چین و اسپانیا دارد و دارای مرکز تحقیق و توسعه فوق العاده پیشرفته است.

تا به امروز 85 میلیون پنل خورشیدی ینگلی سولار به 90 کشور از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و ایالات متحده آمریکا صادر شده است. از آنجایی که جهان با مشکلات زیست محیطی ناشی از استفاده از سوخت های فسیلی مواجه است، ینگلی در تلاش است تا انرژی سبز را برای همه فراهم کند. کشور ما ایران نیز از این برند معروف دنیا بی بهره نیست و محصولات آن در ایران و فروشگاه تک اینورتر به فروش می رسد. پنل های این شرکت به عنوان بهترین پنل های خورشیدی شناخته می شوند و از طرفی قیمت بسیار رقابتی با سایر برندهای معروف رقیب دارند.

 

 

2.برند SunPower

SunPower کارآمدترین پنل های خورشیدی تک کریستالی را در دسترس همگان قرار داده اشت. پنل مسکونی سری A SunPower SPR-A425-G-AC با بازده 22.8 درصد، انتخابی عالی برای صاحبان خانه هایی با فضای محدود یا کسانی است که فقط بهترین ها را می خواهند. پنل های SunPower نیز با توجه به کارایی بالا مقرون به صرفه هستند. با این حال، برای تولید همان مقدار برق به پنل های کمتری نیاز دارید.

ماژول‌های AC خانگی سری A SunPower دارای توان 400-425 وات هستند و دارای سلول‌های SunPower® Maxeon Gen 5 هستند که 65 درصد بزرگ‌تر از سلول‌های سری X این شرکت هستند. این پنل های خورشیدی برای استفاده با سیستم SunPower Equinox™، یک راه حل خورشیدی کاملاً یکپارچه طراحی شده، مهندسی شده و تضمین شده توسط SunPower در نظر گرفته شده است.
 

 
این پنل ها بالاترین راندمان را برای خانه شما ارائه می دهند، به این معنی که پنل شما در هر فوت مربع برق بیشتری نسبت به هر پنل خورشیدی دیگری در بازار تولید می کند. SPR-A425-G-AC دارای راندمان 22.8 درصد است، در حالی که SPR-A415-G-AC و SPR-A400-G-AC به ترتیب دارای بازدهی 22.3 و 21.5 درصد هستند.

3.برند شین سانگ (shinsung)

سلول های Shinsung هم اکنون با راندمان بیش از 20 درصد تولید می شوند و این شرکت با طراحی سیکل از جمله تولید سلول، تولید ماژول و در نهایت نصب و نگهداری سیستم های برق خورشیدی موفق به ایجاد مزیت رقابتی در بازار جهانی شده است.

از سال 2007، Shinsung شروع به تولید انرژی های تجدید پذیر با استفاده از عناصر PV کرده است. در سال 2016، ظرفیت تولید سالانه سلول خورشیدی در Jeungpyeong به 600 مگاوات و تولید پنل خورشیدی در Eumseong به 200 مگاوات رسید. این شرکت در مرکز تحقیقات خود به راندمان تبدیل 20.29 درصد دست یافته است.

SHINSUNG یکی از شرکت های خارجی شناخته شده در زمینه تولید پنل خورشیدی است که سال هاست در ایران فعالیت می کند. پنل های خورشیدی تولید شده توسط این شرکت به دلیل استفاده از فناوری های روز و توانایی های ویژه ای که در مهار سقف منازل و تولید برق دارند، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

 


 
4.برند REC solar panels

REC یک نام تجاری اروپایی با سابقه طولانی (1996) در فن آوری پنل های خورشیدی است. این شرکت نوآور نروژی از فناوری سلول نیم فریم و طراحی دو پنل برای به حداکثر رساندن کارایی استفاده می کند. بله، این باعث می‌شود که پانل‌ها به یکی از بزرگ‌ترین پانل‌های موجود در دسترس صاحبان خانه تبدیل شوند، اما سلول‌ها، قاب‌ها و پس‌زمینه‌های مشکی دارند که باعث می‌شود در سقف تیره کمتر دیده شوند. برای خانه های مدرن تر، پانل های REC می توانند زیبایی مورد نظر شما را ارائه دهند.

REC به صورت عمودی یکپارچه است، به این معنی که این شرکت ویفرهای سیلیکونی، سلول ها، پانل های با کیفیت بالا و راه حل های کامل خورشیدی خود را طراحی و تولید می کند. این شهرت به دلیل کیفیت بالا و ادعاهای ضمانت کمی دارد و سالانه بیش از 1.5 گیگاوات ظرفیت پانل تولید می کند.
 

 

5.برند LG

برند ال جی یک شرکت چند ملیتی از کره است. این شرکت پس از سامسونگ دومین شرکت بزرگ خوشه ای در کره جنوبی است. دفتر مرکزی Al Ajia در برج‌های دوقلوی ال‌جی در سئول قرار دارد. پنل های خورشیدی ال جی توسط آزمایشگاه TUV Rheinland در آلمان تأیید شده و مطابق با استانداردهای تعیین شده تولید می شوند.

ال جی با 60 سال تجربه در فناوری و ساخت الکترونیک و 30 سال تحقیق و توسعه در زمینه سیستم های خورشیدی یکی از موفق ترین شرکت ها در زمینه تجهیزات الکترونیک است. پنل های این شرکت و سایر اجزای سیستم خورشیدی این شرکت با استفاده از پیشرفته ترین خطوط تولید کره تولید می شود.

 

 

دیگر برندهای برتر پنل خورشیدی

در حالی که SunPower، REC، Panasonic و LG جایگاه های برتر را برای پنل های خورشیدی مسکونی دارند، برندهای دیگری نیز وجود دارند که ارزش دیدن دارند. تمامی برندهای زیر پنل هایی را با حداقل 20 درصد کارایی و 25 سال گارانتی تولید می کنند:
 

BrandEfficiencyTemperature CoefficientGreat choice for
QCELLS21.4%-0.34Dark roofs, long-term production, low-cost
Silfab21.4%-0.3625- or 30-year warranty, Made in North America
Jinko Solar21.33%-0.35Eagle series, made in Jacksonville, Florida
Trina Solar20.4%-0.36Founded in 1997, makes 500 W and 600 W panels
Winaico19.4%-0.38Windy areas, environmental record

 

بهترین پنل های خورشیدی دنیا

به گزارش پایگاه خبری تک اینورتر، بهترین پنل های خورشیدی دنیا که تعدادی از آنها در کشورمان به فروش می رسد را در جدول زیر مشاهده می کنید. لازم است بدانید این رتبه بندی بر اساس راندمان و بازدهی پنل خورشیدی و عمر مفید آنها تعیین شده است. جنس ساختمان پنل ها نیز در شکل زیر قابل مشاهده است.

 

 

4.5/5 - (4 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *