استخراج ارز دیجیتال با برق خورشیدی

استخراج ارز دیجیتال با برق خورشیدی

در این مقاله به موضوع استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین با تجهیزات برق خورشیدی پرداختیم. در این که استخراج ارزهای دیجیتال با ماینرها با توجه به مصرف برق بالایی که دارند، در کشورمان قانونی هست یا خیر در حیطه کاری تک اینورتر نیست. این مقاله صرفا جهت این است که آیا برق خورشیدی هم در این زمینه میتواند به استخراج کمک کند یا خیر… از شما عزیزان میخواهیم با تک اینورتر مرجع ترین سایت تجهیزات برق خورشیدی همراهی بفرمایید.

اهمیت استخراج ارزدیجیتال با انرژی خورشیدی

با افزایش اطلاعات مردم در مورد ارزهای دیجیتال، استخراج رمزارزها با استقبال مردم مواجه شده بود. یکی از با اهمیت ‌ترین عواملی که در محاسبه میزان سودآوری اثر داشته، هزینه برق مصرفی است. استخراج کنندگان یا ماینرها، لازم است علاوه بر هزینه ای که برای خرید دستگاه های ماینینگ می پردازند، بودجه مناسب برای پرداخت هزینه های قبض برق را نیز در نظر داشته باشند.
شرکت تحقیقاتی کوین ‌شیرز، طی انتشار گزارشی اعلام کرد که حدود 74 درصد از میزان انرژی که برای دستگاه های ماینینگ بیت کوین لازم است از طریق انرژی های تجدیدپذیر که قیمت پایینی دارند، تامین می گردد.

استخراج ارز دیجیتال با برق خورشیدی در سایر کشورها

اکثر کشورهایی که در استخراج ارزهای دیجیتال از رتبه بالایی برخوردار هستند، از جمله چین، ایسلند و کانادا به دنبال به دست آوردن برق مصرفی مورد نیاز دستگاه ‌های استخراج بیت کوین با انرژی خورشیدی و انرژی های سبز تجدیدپذیر می باشند.
کشور چین دارای منابع آبی فراوان و سدهای زیادی است که انرژی برق ارزانی را برای استخراج ارزهای دیجیتال، تامین می کند. ایسلند و کشورهای اسکاندیناوی از فعالیت ‌های ‌گرمایش زمین برای تولید انرژی جهت دستگاه های ماینینگ استفاده می کنند، به همین دلیل در این مناطق انرژی ارزان است و به دلیل آب و هوای سرد ماینینگ ارز دیجیتال سوددهی مناسبی دارد.

نحوه استخراج ارزدیجیتال با پنل خورشیدی

انرژی خورشیدی می‌تواند به عنوان منبعی قدرتمند برای تولید انرژی برای ماینینگ رمز ارز عمل کند. به این صورت که با یک سرمایه گذاری اولیه برای ساخت یک نیروگاه خورشیدی می‌توان انرژی مورد نیاز برای استخراج رمزارز را تامین کرد. اما ممکن است این سؤال پیش بیاید که تعداد و ابعاد پنل چقدر باید باشد.

 

 

برای استخراج بیت کوین به چه تعداد پنل خورشیدی نیاز است؟

برای مثال اگر قرار باشد کارت‌های گرافیک (جی پی یو ها) متعددی را برای استخراج بیت کوین به کار ببریم، به طور تقریبی به ۶ هزار وات پنل‌های خورشیدی نیاز داریم. این مقدار انرژی می‌تواند برای استخراج در طول روز استفاده شود و همچنین باطری‌های خورشیدی را برای استفاده در شب شارژ کند.

این مقدار انرژی برابر است با پنل‌های خورشیدی ۲۰ در ۳۰۰ وات. همچنین به یک منبع ذخیره ۵۰۰ آمپر بر ساعت نیاز است تا انرژی خورشید را در طول روز جذب کرده و در زمان‌هایی که هوا ابری است یا در شب‌ها استفاده کند.

از طرفی پنل‌های خورشیدی که در بازار به فروش می‌رسند به طور معمول در دامنه ۴۵ تا ۳۱۵ وات قرار دارند. برهمین اساس شما با به کارگیری ۵ هزار پنل ۳۰۰ واتی می‌توانید ۱.۵ مگاوات انرژی در طول روز تولید کنید. با استفاده از این مقدار انرژی می‌توان به صورت روزانه میزان قابل توجهی بیت کوین استخراج کرد.

آیا نصب پنل خورشیدی برای ماینینگ از نظر اقتصادی به صرفه است؟

بیشتر نقاط ایران در هر سال حدود ۳۰۰ روز از تابش خورشيدی بهره مند است، بنابراین یکی از کشورهایی است که بالقوه از منبع انرژی خورشیدی زیادی برخوردار می باشد. استانداردهای جهانی تعیین کرده که اگر متوسط میزان انرژی تابشی آفتاب در یک روز بیشتر از سه و نیم کیلووات ساعت در یک مترمربع باشد، به کار گرفتن پنل ‌های خورشیدی از نظر اقتصادی صرفه دارد.
با توجه به آفتابی بودن کشور، میزان تابش خورشید در ایران بین چهار و نیم تا پنج و نیم کیلووات ساعت در یک مترمربع است، به این معنی که استفاده از انرژی خورشیدی با صرفه خواهد بود.

 

 

معایب استفاده از سولار ماینینگ

با اینکه مزایای استفاده از انرژی خورشیدی برای استخراج بیت کوین بسیار زیاد است، اما این روش معایبی هم دارد. برای مثال همواره نمی‌توان از انرژی خورشیدی استفاده کرد. مثلا اگر هوا ابری باشد دیگر امکان استفاده از پنل‌های خورشیدی وجود ندارد.

مسئله بعدی محیط وسیعی است که برای راه اندازی پنل‌های خورشیدی به آن نیاز داریم. فردی که می‌خواهد از انرژی خورشیدی برای تامین انرژی ماینرهای خود استفاده کند باید حتما یک فضای باز گسترده برای راه‌اندازی تجهیزات استخراج، پنل‌ها و باطری‌های خورشیدی داشته باشد.

دلایل اهمیت استفاده از SOLAR MINING برای استخراج ارزدیجیتال

برای استخراج بیت کوین به خصوص در این روزها که این کار بسیار پرهزینه‌تر از گذشته شده است نیازمند مصرف بسیار بالایی از انرژی است. برای تامین این میزان از انرژی استفاده از برق صنعتی با توجه به گران بودن آن و همچنین چالش‌هایی که برای تامین آن وجود دارد خیلی کاری پرریسکی است.

اما در مقابل می‌توان به سمت استفاده از انرژی‌های رایگان و تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی رفت. انرژی خورشیدی درست مثل شعار اصلی بلاکچین، یعنی تمرکز زدایی، در اختیار هیچ نهاد و قدرتی نیست و یک انرژی آزاد و همیشه در دسترس است.

با استفاده از Solar Mining می‌توان به میزان دلخواه انرژی تولید کرد و از این انرژی برای راه‌اندازی ماینرها و استخراج بیت کوین استفاده کرد.

نتیجه گیری

در صورت راه اندازی پنل های خورشیدی، گذشته از کاربرد آن در تامین انرژی برق دستگاه های ماینر، می توان  آن را به عنوان یک کسب و کار نیز در نظر گرفت. برق اضافه بر مصرف ماینینگ، قابل فروش به  شبکه توزیع برق سراسری می باشد و از این نظر استفاده از انرژی خورشیدی تا حدودی دارای صرفه اقتصادی می باشد.
با توجه به رویکرد کلی اصحاب صنایع در سراسر دنیا به استفاده از انرژی های سبز و تجدیدپذیر، احتمال دارد در آینده سولار ماینینگ مورد توجه قرار بگیرد. به ویژه در مناطقی از جهان که دسترسی به سوخت‌ های فسیلی و نیروگاه های آبی معمول، امکان پذیر نیست.

 

سوالات متداول برق خورشیدی برای ماینر

دلیل استفاده از پنل های خورشیدی برای استخراج ارزهای دیجیتال در چیست؟

مهمترین دلیل استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تامین انرژی ماینرها پاک بودن این روش است.

قانون مصوب جهت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر چیست؟

در صورتیکه کاربران حوزه استخراج ارزهای رمزنگاری از انرژی های تجدیدپذیر و سبز استفاده نمایند، لازم است از قوانین و ضوابط وزارت نیرو پیروی نمایند.

بهترین روش تامین برق ماینر چیست؟

بهترین روش تامین برق ماینر استفاده از انرژی خورشیدی است که می توان آن را با قیمت ارزان استخراج، تولید و به فروش رساند. روش دیگر تولید و تامین برق ماینر استفاده از ژنراتورهای گازی و دیزلی است.

5/5 - (3 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *